הזנחה קשה: הורים החזיקו בבידוד את בנם בן ה-14 מאז שנולד

פקחי  עיריית חדרה איתרו היום את הנער במבנה אטום בעיר ■ עפ"י בדיקה ראשונית, ההורים התגוררו במבנה שקשור לבניין המרכזי, בעוד הילד היה ככל הנראה כלוא בחצר במבנה ארעי שהוקם מגרוטאות וכוסה בניילונים

המבנה שבו הוחזק הילד / צילום: שלומי גבאי, מתוך אתר וואלה
המבנה שבו הוחזק הילד / צילום: שלומי גבאי, מתוך אתר וואלה

פקחים של עיריית חדרה איתרו היום (ה') ילד בן 14 במבנה אטום בעיר, אחרי שלפי החשד הוחזק שם מאז שנולד ומעולם לא יצא ממנו. ההורים, בשנות ה-60 לחייהם, נעצרו על-ידי המשטרה בחשד להזנחה של הילד, שהועבר לטיפולי שירותי הרווחה. שמו של הילד נשמט ממערכת החינוך בשנת 2009.

הילד אותר אחרי שפקחי איכות הסביבה של עיריית חדרה הוזעקו למבנה בעקבות דיווח על מפגע תברואתי במקום. על-פי בדיקה ראשונית, ההורים התגוררו בתוך מבנה שקשור לבניין המרכזי, בעוד הילד היה ככל הנראה כלוא בחצר במבנה ארעי שהוקם מגרוטאות וכוסה בניילונים.

צי'קו וקנין, המתגורר בסמוך למבנה שבו הוחזק הנער, סיפר כי חשד שמשהו אינו כשורה והזעיק את העירייה. "כמה פעמים בתקופה האחרונה שמעתי צעקות מכיוון המבנה, והיה ריח חריף מאוד. הבוקר זה כבר בלתי נסבל, והזעקתי את העירייה. מדובר בבית שהוא סוג של גטו, הכול סגור עם זוהמה ולכלכוך וסורגים ואסבסט, ממש מזבלה", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

הוא סיפר כי הנער ביקש את עזרתו. "זיהיתי ילד שראיתי אותו בפעם הראשונה לפני 9 שנים, כשהיה ממש קטן. דרך החלון הוא הביט בי הבוקר במבט של 'תעזור לי'. דפקתי בדלת, אבל לא פתיחו לי, ויצא משם סירחון. התקשרתי לעירייה, שבאו אבל לא פתחו את הדלת, ומיד הזעיקו את הרווחה".

כעבור דקות ארוכות הסכימו בני הזוג לפתוח את הדלת, והשוטרים יצאו עם הילד. "הוא היה ממש זומבי, בן 14 שמעולם לא יצא מהבית. ילד מוזנח, מסריח, זומבי כמו בסרטים. הילד מבוהל, זה נראה כאילו הוא מתוכנת".

בספטמבר שעבר אותר גבר בן 43 קשור לצריף ביישוב אל-פורעה שבפזורה הבדואית. הגבר היה עירום, מוזנח וכחוש, וטען כי הוא כלוא כבר 15 שנים על-ידי משפחתו.