כלכלני לאומי: "ממליצים על אחזקה מהותית במניות בישראל"

כלכלני אגוד: "בראייה ארוכת-טווח, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם. זאת בשל פערי הריביות, צפי להמשך העלאות ריבית בארה"ב בקצב מתון ומדוד וחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית מול שאר העולם"

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

"נתוני המאקרו בישראל מעידים על התרחבות הכלכלה המקומית, זאת במקביל לעלייה בסביבת האינפלציה, והמשך הלחצים לתיסוף בשער החליפין של השקל. בשלב זה סביבה זו מאפשרת את הותרת הריבית המוניטארית ברמה אפסית על ידי בנק ישראל. כל אלה עשויים להמשיך ולתמוך בשוק ההון המקומי בתקופה הקרובה" - כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

באפיק האג"חי, ממליצים בלאומי על תמהיל מאוזן בין חשיפה שקלית לחשיפה צמודת מדד. "קצב האינפלציה בישראל צפוי להמשיך ולעלות במתינות בחודשים הקרובים מעל לציפיות השוק. הערכה זו נשענת על סביבת הביקושים המקומית, והתגברות האינפלציה בחו"ל. מנגד, עוצמת השקל והפחתות מיסים עליהן הוכרז (ואלו המתוכננות בהמשך) - עשויים למתן את קצב עליית המדד".

בנוגע לאפיק המנייתי ממליצים בלאומי על חשיפה מנייתית ממוצעת. "התמחור באפיק זה אמנם גבוה, אך זאת במקביל לתמחור יקר גם בשאר אפיקי ההשקעה. בהתחשב בכך, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. אנו ממליצים על אחזקה מהותית במניות בישראל. רווחי הפירמות המקומיות צפויים לגדול לאור השיפור בקצב ובהרכב הצמיחה בישראל, שוק העבודה החזק, וההערכה שהעלאת ריבית בישראל לא צפויה בחודשים הקרובים. בשל התמחור הגבוה בשווקים - קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל". 

כלכלני בנק אגוד, בראשות ראש תחום מחקר והאנליסטית הראשית אורלי אברהם , מתייחסים בסקירתם השבועית לשוק המט"ח. באגוד מציינים ביחס לשער השקל-דולר כי "מאז הסקירה הקודמת הדולר נותר כמעט ללא שינוי אל מול השקל. צמד המטבעות יושפעו בימים הקרובים ממדד המחירים לצרכן שהתפרסם בארה"ב היום וממדד המחירים לצרכן בישראל שצפוי להתפרסם ביום שני הקרוב, כאשר הצפי שלנו הוא לעלייה של 0.2% במדד .

באגוד העריכו כי " נתון חיובי מעבר לצפי או עמידה בצפי באינפלציית הליבה בארה"ב ייתן רוח גבית לפד לעוד 2 העלאות ריבית עד סוף השנה אל מול צפי להשארת הריבית בישראל על כנה לפחות עד סוף השנה. דבר שיגרום להתחזקות הדולר אל מול השקל".

באגוד מעריכים כי "בראייה ארוכת-טווח, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם. זאת בשל פערי הריביות, צפי להמשך העלאות ריבית בארה"ב בקצב מתון ומדוד וחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית מול שאר העולם" .