למרות ירידה של 8% בהכנסות - מניית לייבפרסון זינקה ב-25%

מניית סרגון בכיוון ההפוך: הדוחות ברבעון הראשון עמדו בציפיות, אך המניה צנחה בכ-10% ביומיים שלאחר הפרסום

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

אחרי תקופה קשה, מניית לייבפרסון   נמצאת בחודשים האחרונים במסלול התאוששות, ובסוף השבוע טיפסה המניה ב-24.5% לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-67%, וכעת היא נסחרת בשיא של שנה, 9.9 דולר.

עם זאת, ב-2012, כשנה לאחר שהחברה הצטרפה למסחר בבורסה בת"א, המניה הייתה במחיר כמעט כפול מהנוכחי. לייבפרסון, שמספקת פתרונות לניהול צ'אטים בין גולשים לאתרי אינטרנט עסקיים, נסחרת כיום בנאסד"ק ובת"א בשווי 579 מיליון דולר.

ברבעון הראשון רשמה לייבפרסון הכנסות של 50.9 מיליון דולר, ירידה של 8.2% בהשוואה לרבעון המקביל, אך קרוב לרף העליון של התחזית שמסרה בעבר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד התפעולי וההפסד הנקי של החברה גדלו - ההפסד התפעולי גדל ב-79.5% ל-4.9 מיליון דולר וההפסד הנקי ב-113% ל-5.7 מיליון דולר.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, תגמולים לעובדים ועלויות רה-ארגון, לייבפרסון רווחית. החברה רשמה רווח נקי Non-GAAP של 523 אלף דולר, שהם סנט אחד למניה (ירידה לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל).

הרבעון השני יהיה דומה, ותחזית החברה היא להכנסות של 51-52 מיליון דולר, הפסד נקי GAAP בסך כ-6 מיליון דולר ורווח נקי של 1-2 סנט Non-GAAP, שהם כ-600 אלף דולר עד כ-1.1 מיליון דולר.

בשנת 2017 יגיעו ההכנסות ל-204-209 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה בטווח רחב יותר (201-209 מיליון דולר). אין שינוי בתחזית הרווח הנקי, שצפוי להסתכם ב-7-12 סנט למניה (4-6.8 מיליון דולר) על בסיס Non-GAAP. ב-Roth Capital כתבו בתגובה לדוחות, כי לאחר שהמניה נפלה ב-65% מהשיא, היא נסחרת כיום במכפיל 1.9 בלבד על קצב ההכנסות השנתי (בניכוי מזומן), דיסקאונט של 60% ביחס למתחרות שלה.

האנליסט ריצ'ארד באלדרי מזכיר את הקושי שהעיק על החברה ברבעונים האחרונים - מעבר הלקוחות מהמערכת הישנה לחדשה, שלחץ על ההכנסות. המלצתו נותרת "קנייה" במחיר יעד של 10 דולר, שדומה למחיר השוק.לעומת זאת, באופנהיימר מעודדים מההתייצבות בפעילות החברה, אך ממתינים לסימנים ברורים של חזרה לצמיחה, וההמלצה נותרת "תשואת שוק".

סרגון: "מכוונים להגדלת הרווח"

חברה דואלית נוספת שפרסמה דוחות ביום חמישי היא ספקית ציוד התקשורת סרגון  , אך שם תגובת המניה הייתה הפוכה. בשני ימי המסחר שלאחר פרסום הדוחות בנאסד"ק נחלשה המניה ב-9.9%. מתחילת השנה רושמת סרגון תשואה של 21%, והשווי הנוכחי שלה הוא 247 מיליון דולר.

סרגון מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה לתקשורת בין תחנות הבסיס והמתג הראשי ברשת. ההכנסות ברבעון הראשון הגיעו ל-76 מיליון דולר, צמיחה של 27.1% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי (GAAP) היה 29.3% מהמחזור, בהשוואה ל-35.6% ברבעון המקביל, אך בשורה התחתונה נרשם איזון - הפסד נקי מזערי של 128 אלף דולר, לעומת הפסד של 436 אלף דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP עברה סרגון מהפסד לרווח נקי של 864 אלף דולר, שהם סנט אחד למניה. בשיחת הוועידה מסרה הנהלת החברה כי תמהיל ההכנסות ברבעון השני ובהמשך השנה אמור להוביל לשיפור הרווחיות. עם זאת, ההתקדמות עם לקוח מסוים מארה"ב איטית מהצפוי, כך שכמה מיליוני דולרים שהיו אמורים להירשם כהכנסות ברבעון השני יוכרו רק בהמשך, ולכן ההכנסות ברבעון יהיו נמוכות מ-75-80 מיליון דולר, שהוא קצב ההכנסות הרבעוני שצפתה החברה בעבר.

"הרבעון הראשון תאם את הציפיות, ובמהלכו הגדלנו את סך המזומנים נטו ל-25 מיליון דולר, תוך שימוש בתזרים המזומנים החופשי שלנו להפחתה נוספת של החוב", אמר עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון. "אנו מצפים כי שיעור הרווח הגולמי ישתפר בהמשך השנה, הודות לתמהיל הכנסות חיובי יותר, ואנו ממשיכים לכוון להשגת גידול משמעותי ברווח הנקי של 2017 בהשוואה לזה ב-2016".

תוצאות לייבפרסון וסרגון ברבעון הראשון
 תוצאות לייבפרסון וסרגון ברבעון הראשון