לבייב ובן משה דורשים לנהל מו"מ על הסדר החוב של אפריקה

פנו במכתב לנציגות בעלי האג"ח והוועדה הבלתי תלוייה ■ לטענתם, הניסיון למצוא משקיע אחר לאפריקה נמשך כבר שנה, הליך שפוגע בחברה ■ "יש לקדם הסדר נושים בין החברה לנושיה"

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

לב לבייב ומוטי בן משה מנסים להלחיץ את מחזיקי האג"ח. השניים שלחו הערב (א') מכתב לנציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל ולוועדה הבלתי תלויה מטעם הדירקטוריון, ובו דרישה לנהל עמם משא-ומתן על הסדר חוב בחברה.

לטענת השניים, הם היחידים שהעבירו הצעה מחייבת לרכישת הבעלות על אפריקה ישראל במסגרת הסדר חוב, ולכן על הנציגות והוועדה לפתוח עמם במשא-ומתן בנושא. 

עוד טוענים לבייב ובן משה כי הניסיון של המחזיקים למצוא משקיעים חדשים לאפריקה ישראל נמשך כבר שנה, והזמן הארוך פוגע בחברה. 

"לקדם הסדר נושים" 

בפנייה דחופה לוועדה הבלתי תלויה ולכל הגורמים המעורבים בהסדר, פנו היום מוטי בן משה ולב לבייב בדרישה: אנא קדמו הסדר נושים בין החברה לבין נושיה.

במכתב מציינים בשניים כי "לאור החשש שכל יום שחולף מחבל באפשרות להבריא את אפריקה ישראל, פוגע בפעילות העסקית של החברות בקבוצה ובשווי הנכסים והחברה ויוצר מצב של חוסר ודאות מתמשך, אנו פונים אליכם בפניה דחופה להביא את הנושא לסיום מהיר לטובת כל הצדדים".

עוד כותבים השניים כי "בשלביו המוקדמים של התהליך להסדר עוד לפני שנה במהלך יולי 2016 עם בעל השליטה לב לבייב להסדר כולל בחברת אפריקה ישראל, הועלתה יוזמה מטעמן של הנציגויות, לפיה ירכוש לבייב בשלב ראשון את האחזקות באפי פיתוח עקב הקושי הרב ורמת הסיכון הגבוהה ברוסיה, ולמעשה להשאיר חבילה שנותרה להסדר שתהיה פתוחה למאבק שליטה לכל המרבה במחיר. לבייב נעתר וקנה תמורת 550 מליון שקל את השליטה באפי פיתוח, ומאותו רגע התחיל תהליך למציאת קונה לאפריקה ישראל או לחברות-הבנות בתהליך פתוח ומסודר.

"מאז ועד היום פועלים כל המעורבים כדי להביא שתוגשנה הצעות מחייבות שיאפשרו הסדר, אך הצעות כאלה לא הוגשו, למעט ההצעה הזו.

"אנו סבורים כי התנהלות זו אינה לטובת החברה ונושיה, ולכן בהיעדר הצעות מחייבות, המסקנה המתחייבת היא לקדם את אותה הצעה לכדי הסדר. 

"היות והתהליך עד היום הוכיח כי הזמן חולף, וזולת הצעה זו וההצעות הלא מחייבות שהוגשו לא הובילו למחזיקים תוצאה טובה יותר, אלא נהפוך הוא - בדרך-כלל הציעו תוצאה נחותה. 

"מצב הדברים שמסכל אפשרות לגיבוש הסכמה רחבה או קידום המשא-ומתן הוא תולדה של אי-הסכמה בין חברי הנציגות. 

"לכן, כדי שיבוא הנושא לסיומו, והחברה ובעלי החוב יוכלו לצאת לדרך חדשה עם מיקסום התמורה, ראוי שיקודם מידית הסדר באפריקה ישראל", כותבים בן משה ולבייב.