רציו פטרוליום ואקסון מתחילות את סקר התלת-ממד בגיאנה

רציו פטרוליום ואקסון הגדילו במקביל את היקף הסקר ביותר מ-40% ■ הסקר ימומן ע"י אקסון, שגילתה בבלוק סמוך לבלוק של רציו מיליארד חביות נפט

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

סקר התלת-ממד בבלוק שבבעלות רציו פטרול יהש  ואקסון יוצא לדרך. הסקר יבוצע וימומן כולו על ידי אקסון, שגילתה בשנים האחרונות בבלוק סמוך לבלוק המדובר מיליארד חביות נפט

נתון מעניין נוסף הוא העובדה שאקסון החליטה להגדיל את היקף הסקר ב-40% מהיקף של 4,000 קמ"ר ל-5,700 קמ"ר. עבודות העיבוד והפיענוח של הסקר יחלו במקביל לשלב איסוף הנתונים, כאשר כבר במהלכו יועברו נתונים גולמיים לחוף לתחילת עבודות עיבוד ופיענוח, כך שחלק מהעבודות יבוצעו במקביל לאיסוף הנתונים, ובכך עשויים להתקצר ולהתייעל לוחות הזמנים של תוכנית העבודה המתוכננת.

אקסון מוביל, השותפה והמפעילה של הבלוק בגיאנה, גילתה בבלוק הסמוך למעלה ממיליארד וחצי חביות נפט ב-3 תגליות שונות החל משנת 2015 (LIZA, PAYARA, SNOOK) והיא ממשיכה את הקידוחים באזור. במקביל החלה אקסון בתכנון פיתוח התגליות הקיימות כאשר תחילת הפקה צפויה לשנת 2020 עם קצב הפקה הצפוי להגיע למעל 300 אלף חביות ביום.

יש לציין כי המכון הגיאולוגי של ארצות-הברית (USGS) מדרג את אגן גיאנה-סורינאם במקום השני בעולם בפוטנציאל הפרוספקטיביות לאגנים הנמצאים בשלבי חיפוש ראשוניים ומעריך כי הפוטנציאל באגן הוא של כ-13.6 מיליארד חביות נפט וכ-32 TCF של גז טבעי. כאמור, נכון להיום התגליות באגן הן אלה של אקסון מוביל שהחלו באמצע שנת 2015 עם תגלית LIZA והמוערכות כיום במעל 1.5 מיליארד חביות.