אליטליה תפצה לקוח ב-2,000 שקל אחרי שהתעלמה מפניותיו

ביהמ"ש: "יש לראות בחומרה התנהלות זו. לא יעלה על הדעת שהתובע ייאלץ להיגרר לבית המשפט רק בכדי לקבל תשובה לפניותיו"

אליטליה, חברת תעופה, תעופה אזרחית, איטליה / צלם:shutterstock
אליטליה, חברת תעופה, תעופה אזרחית, איטליה / צלם:shutterstock

בגלל השירות: חברת התעופה אליטליה תשלם 2,000 שקל לנוסע בגין התעלמות לפניות ששיגר אליה עקב איחור בטיסה - כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב.

התובע רכש עבורו ועבור בני משפחתו 6 כרטיסי טיסה מנמל התעופה בן-גוריון לנמל התעופה פלרמו שבסיציליה. הטיסה נקבעה ליום 1.8.15 וכללה עצירת ביניים ברומא.

התובע ומשפחתו היו אמורים לנחות בפלרמו בשעה 14:40, ובפועל, בשל האיחור, נחתו התובע ומשפחתו בשעה 22:45. את סכום התביעה העמיד הנוסע על כ-8,800 שקל, כולל הפסדים בגין בית ששכר מחוץ לפלרמו בהגיעו ביום איחור, רכב שכור ועוגמת-נפש.

עוד ציין התובע כי הוא פנה לחברת התעופה; אינספור פעמים דרך המוקד הטלפוני ו-3 פעמים בכתב, אלא שכל פניותיו לא זכו למענה - ועל הסעיף הזה שם השופט דניאל הורוביץ' את הדגש.

אליטליה טענתה להגנתה כי אכן הטיסה המקורית, שהייתה אמורה להמריא מתל-אביב לרומא, המריאה באיחור, אולם מנסיבות שלא היו בשליטתה, עוד נטען כי הנוסעים הגיעו באיחור של 8 שעות מהמועד המתוכנן - אולם הטיסה עצמה לא המריאה באיחור העולה על 8 שעות, ומכאן שהנוסעים לא זכאים לפיצוי. באשר להוצאות שבגינן דרש החזר נטען כי לא המציא אסמכתאות. 

בסיכומו של דבר בית המשפט לא קיבל את טענת התובע, היות ומועד ההמראה בפועל עמד על כ-7 שעות, ולפי החוק זהו פרק זמן שלא מזכה אותו בפיצוי. עם זאת, השופט מצא "יותר מטעם לפגם בהתנהלותה של הנתבעת באופן הטיפול - וליתר דיוק חוסר הטיפול - בפניות של התובע אליה. התובע ציין כי הוא פנה לנתבעת 3 פעמים בכתב ואינספור פעמים בטלפון ולא קיבל מהנתבעת כל מענה.

"הנתבעת איננה מכחישה את הדבר. יש לראות בחומרה התנהלות זו. לא יעלה על הדעת שהתובע ייאלץ להיגרר לבית המשפט רק בכדי לקבל תשובה לפניותיו... גם אם הנתבעת הייתה סבורה כי יש לדחות את פניותיו של התובע, מן הראוי לכבד את התובע ולהשיב לו כי פנייתו נדחית, ולא לגרור אותו עד בית המשפט כדי לקבל תשובה. בשל התנהלותה זו של הנתבעת, אשר יש להוקיעה, אני מוצא מקום לחייבה בהוצאות בסך 2,000 שקל".