קבוצת אירני משיקה את רשת בגדי הילדים ROOKIE

יוסי אירני על הורדת המכסים המתוכננת במסגרת תוכנית "נטו למשפחה": "מה שכחלון עשה זו מהפכה מאוד משמעותית בהורדת המיסוי. נוריד מחירים בתוך 30 יום מרגע חתימת הצו"

יוסי אירני, מבעלי קבוצת אירני וקבוצת אלשרד, אמר היום (ג') בהשקת חנות בגדי הילדים ROOKIE בקניון האופנה של גינדי בתל-אביב כי "המהלך של שר האוצר משה כחלון הוא מהלך אמיץ, וזו מהפכה משמעותית בתחום המיסוי. אנחנו נוכל להוריד מחירים 30 יום מרגע חתימת הצו, מה שיאפשר למכור במחירים דומים למחירים בארה"ב".

במסגרת התוכנית החדשה של שר האוצר משה כחלון, "נטו משפחה", צפויים להתבטל לגמרי מכסים של על נעליים, שעמדו על 12%, ועל בגדי תינוקות, שעמדו על 6%, והמכס על בגדי ילדים ירד ל-3% בלבד. במשרד האוצר הסבירו כי בקטגוריית בגדי התינוקות רשות המסים צריכה לקבוע האם הפטור ממכס יסווג לפי אורך הבגד או לפי גיל התינוק.

"המחירים ב-ROOKIE נמוכים, וקנייה ממוצעת בחנות עומדת על 350 שקל, ואם אין טראפיק, זו בעיה", אומר אירני. "אנחנו מאמינים שבקניונים באזור, שבהם יש הרבה ילדים, כמו ראשון-לציון וגבעתיים, יהיה לנו הרבה טראפיק, ושבאזורים האלה החנות הזו תעשה מספרים דמיוניים. לשם אנחנו מכוונים". 

יוסי אירני / צלם תמר מצפי
 יוסי אירני / צלם תמר מצפי

קבוצת אירני קיבלה זיכיון בלעדי על רשת בגדי הילדים ROOKIE ופתחה חנות ראשונה בקניון האופנה של גינדי. הרשת מחזיקה מותגים אמריקאים אייקונים, דוגמת נייקי, ליוויי'ס, ג'ורדן וקונברס, לפעוטות ולילדים. החנות משתרעת על פני 120 מ"ר ונפתחה בהשקעה של 1.5 מיליון שקל. שתי חנויות נוספות צפויות להיפתח עד 2017, כאשר בהמשך ייפתחו בסך-הכול 10 חנויות של ROOKIE בארץ.

ROOKIE שייכת לקבוצת HADDAD BRANDS הפועלת בארה"ב זה 60 שנה ומתמחה בתחום בגדי הילדים והאקססוריז. פעילות הקבוצה מתמקדת באופן בלעדי בשיווק וייצור של מותגי פרימיום אייקוניים לילדים בתחום ההלבשה.

לפני כ-5 שנים הקימה קבוצת חדד קונספט קמעונאי בשם ROOKIE USA. מדובר ברשת חנויות רב-מותגית המתמקדת בבגדים לגילאי 0-14 ומחזיקה בגדי ילדים, אקססוריז והנעלה. כיום קבוצת חדד משווקת את מותגיה ביותר מ-60 מדינות ומחזיקה למעלה מ-350 חנויות שנפתחו בשנתיים האחרונות. עד שנת 2020 הרשת צפויה להתרחב ולפתוח כ-1,660 חנויות.

קבוצת אלשרד מחזיקה ב-11 חנויות בקניון האופנה של גינדי בתל-אביב, ביניהן חנויות אסיקס, אורג'ינל'ס, קלווין קליין ופקטורי 54.