פיתוח חדש: עוד שלב בדרך להשתלטות רובוטים על כדוה"א

חוקרים מאוניברסיטת MIT הציגו פיתוח פורץ דרך המאפשר לרובוטים ללמד רובוטים אחרים לשפר מיומנויות שונות, וכל זאת דרך התבוננות בלבד - ממש כפי שאנו בני האנוש לומדים להתחקות וללמוד האחד מהשני

רובוטים / איור: shutterstock
רובוטים / איור: shutterstock

פיתוח חדש של חוקרים מאוניברסיטת MIT מציג קונספט חדשני ופורץ דרך, בו רובוטים מלמדים רובוטים אחרים לשפר מיומנויות שונות, וזאת דרך התבוננות בלבד. כן, ממש כפי שאנחנו בני האנוש וגם החיות לומדים להתחקות אחד אחרי השני, כעת יוכלו לעשות זאת גם רובוטים. כך, במקום להיות יצורים המתוכנתים לפעולות ספציפיות בלבד, יוכלו הרובוטים בזכות המערכת החדשה ללמוד מניסיון חייהם של רובוטים אחרים.

לפיתוח קוראים C-LEARN, והוא מבוסס על טכניקה שבה ברגע שהרובוט מקבל את שורות הקוד מבן אנוש ומבצע הדגמה אחת של פעולות אותן הוא למד - באותם רגעים ממש יוכלו רובוטים אחרים המתבוננים בו להתחקות אחריו, גם אם מדובר ברובוטים שונים לחלוטין.

צוות החוקרים עשה שימוש ברובוט קטן בשם אופטימוס שדומה מאוד לרובוט האנושי אטלס, אשר יועד במקור בין היתר לתפקידים של סילוק פצצות.

אופטימוס אכן הצליח ללמוד את המיומנויות של אטלס רק דרך התבוננות בו. מדובר במיומנויות כגון פתיחת דלתות, העברה והפרדת חפצים. בעתיד - כך משוכנעים המפתחים - יוכלו הרובוטים להעביר את התורה מאחד לשני אפילו ללא נוכחות של מתכנת בסביבה.