ביה"ח הדסה מבקש צווי מניעה נגד התפטרות הרופאים

הנהלת הדסה פנתה לביה"ד לעבודה בבקשה למנוע את התפטרותם של רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית למשך חצי שנה ■ הרופאים בתגובה: "פעם היו צריכים רופאים בהדסה - היום צריכים עובדי כפייה"

פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי
פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי

הנהלת בית החולים הדסה ביקשה אמש (ג') להוציא צווי מניעה נגד התפטרותם של ארבעה מתוך חמשת הרופאים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית שהודיעו על עזיבה, ולאסור על בית החולים שערי צדק לקבל אותם לשורותיו - כך דווח בגלי צה"ל. בפנייה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, ביקשה ההנהלה להוציא צווים שיהיו תקפים לעד חצי שנה.

הצווים מתייחסים לד"ר מירה חריט, לד"ר טל בן-עמי, לד"ר יאיר פלד ולד"ר איריס פריד. ד"ר פריד הגיבה ואמרה: "פעם היו צריכים רופאים בהדסה. בימים ההם עבדתי 24/7 בשביל החולים שלי. היום צריכים עובדי כפייה שיעשו מה שהמנכ"ל אומר, גם אם זה נוגד את צו מצפונם. זה מה שאנחנו רוצים ברפואה לילדים חולי סרטן בירושלים?"

הצווים אינם נוגעים לסגנית מנהל המחלקה, שהתפטרותה התקבלה. לפרופ'מיקי וינטרוב, מנהל המחלקה היוצא, כבר נמצא מחליף.

הורי הילדים החולים המאושפזים במחלקה מתקשים לקבל את הבשורות, ואתמול אחר-הצהריים מחו כ-100 מפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים.

הנהלת הדסה טוענת כי הצליחה למצוא 3 רופאים אונקולוגיים שיגיעו למחלקה מבתי חולים אחרים ויאיישו שתי משרות וחצי. הרופאים יעברו להדסה בהדרגה החל מחודש יולי, ובהנהלה טוענים כי הצווים יקנו זמן מספק להיערכות לקליטת הצוות החדש ולאיוש יתר התקנים. 

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, האשים בגלי צה"ל את הרופאים בנטישת הילדים החולים: "זה הכול סיפורים. אני לא אדחה ילד שבא כדי להציל את חייו, ואגיד לו 'אני לא מקבל אותך, כי לא נוח לרופאים שלי'. לנטוש ילדים חולי סרטן זה לא דבר שאפשר לקבל. הגיע הזמן שהציבור במדינת ישראל יביע את דעתו גם על הנושא של רופא נוטש".