ההסתדרות תובעת מיליון ש' מנס טכנולוגיות: "פגעה בהתאגדות"

טוענת: "מדובר במקרה מובהק של הפרה בוטה של הדין" ■ יו"ר איגוד עובדי ההיי-טק: "אם ההנהלה לא תחזור בה מצעדיה, נחריף את צעדינו" ■ נס טכנולוגיות: "הסתדרות מנסה לנצל את עובדי נס כדי לקדם אינטרסים פוליטיים"

ההסתדרות הגישה היום (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשה דחופה כנגד נס טכנולוגיות לעצירת הפגיעה בהתאגדות עובדי החברה. גובה התביעה עומד על מיליון שקל.

למעלה מ-2,000 עובדי נס התאגדו בהסתדרות לפני למעלה משנתיים וחצי, ומאז מתנהל משא-ומתן להסכם קיבוצי ראשון בחברה. ואולם לדברי ההסתדרות, "מזה תקופה ארוכה הנהלת החברה גוררת רגליים ונמנעת מלהביא לסיומו של המשא-ומתן - וזאת במקביל למטרה שהיא שמה לעצמה לסכל בכל מחיר את התארגנות העובדים".

כתב התביעה מתאר כיצד התנהלותה של הנהלת נס כלפי ההתארגנות היא "מקרה מובהק של הפרה בוטה ועזת-מצח של הדין, על אחת כמה וכמה לאור פסק דין פלאפון אשר אוסר על מעסיק להתערב בהתאגדות עובדיו".

לטענת ההסתדרות, "בתקופה האחרונה מנהלים בכירים בנס כינסו את עובדי החברה באתרים השונים בהם הם מוצבים ברחבי הארץ והחלו במסכת של הפחדות כלפיהם, תוך איומים שעבודתם תיפגע באופן בלתי הפיך אם הם ינצלו את זכותם החוקית והלגיטימית להתאגד - עד כדי שהמוקד הזה פשוט ייסגר".

לצד זאת, נטען, "מנהלי החברה באתר תע"ש ניסו להביא לדה-לגיטימציה לוועד העובדים, הודיעו לעובדים כי שכרם ינוכה באלפי שקלים אם יחליטו לשתף פעולה עם הצעדים הארגוניים שמבקשת ההסתדרות לבצע נוכח גרירת הרגליים במשא-ומתן וניסו להציג את ההסכם הקיבוצי העתידי באור שלילי, על-מנת לגרום לעובדים לבטל את תמיכתם".

ההסתדרות טוענת כי "העובדה שמדובר באירועים דומים ומסרים זהים וברורים כנגד ההתארגנות, שהעבירו מנהלים בחברה במספר אתרים שונים של החברה כגון בבנק לאומי, בעיריית ירושלים ובקופת-חולים כללית, היא ראיה ברורה לכך שמדובר במסע הפחדות ולחצים מתוכנן ומתוזמן.

"בנוסף לאיומים והלחצים כנגד עובדי נס וההתארגנות עצמה, הנהלת החברה הוסיפה לעצמה מטרה נוספת, והיא לפעול כנגד יו"ר הוועד ישירות, עובד מסור ונאמן המועסק בחברה שנים ארוכות. הנהלת נס בחרה להתנכל ליו"ר הוועד בדרך של 'תפירת תיק' כנגדו הכולל תלונות-שווא מוחלטות אודות תפקודו כעובד".

לצד הבקשה לפיצוי בגובה מיליון שקל בגין הפרות החוק שפורטו בכתב התביעה, בית הדין מתבקש לקבוע סעדים זמניים וקבועים שיביאו לעצירת הפגיעה בזכות ההתארגנות של העובדים.

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "בשבועיים האחרונים, לאחר שהמשא-ומתן נקלע למבוי סתום, התחלנו בצעדים ארגוניים בנס, שכללו אסיפות עובדים שגרמו לשיבושים באתרי הלקוחות השונים של החברה. לצערי, הנהלת נס בוחרה להילחם בעובדיה במקום ללכת עמם יד ביד, וככל שהיא לא תחזור בה מצעדיה וטענותיה ותשב עמנו להמשך המשא-ומתן, נחריף את צעדינו".

התביעה הוגשה בידי עו"ד סיון רדיאן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות בראשות עו"ד איריס ורדי, ובידי עו"ד כפיר זאב. 

נס: "אינטרסים פוליטיים"

מנס טכנולוגיות נמסר בתגובה: "צר לנו כי ההסתדרות, מתוך אינטרסים צרים, מחבלת ביחסי העבודה התקינים והמכבדים הקיימים בנס, בעוד היא הוכיחה נתק מוחלט מהעובדים ואף איבדה את מעמדה כארגון יציג שמייצג את כלל העובדים.

"ברור לכל כי הסתדרות מנסה לנצל את עובדי נס ולחבל ביחסי העבודה רק בכדי לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים של ההסתדרות עצמה. אנו נילחם בבית הדין במסכת ההשמצות שהציגה ההסתדרות בתביעה חסרת הבסיס".