פסגות: בטווח הקצר שלטון טראמפ ימשיך לייצר תנודתיות

בית ההשקעות בסקירה שבועית: אי אפשר להתווכח על זה שטראמפ מביא איתו רמה גבוהה של אי וודאות, אך המגמה החיובית ארוכת הטווח בשווקים לא צפויה להשתנות ■ זהירות מהשקעות מפתות

בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר
בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר

"אירועי השבוע האחרון בשווקים הזכירו לנו יותר מכל שטראמפ כנשיא הוא תרופת פלא לשעמום. יותר מספינר, יותר מקוביה עם מתגים שלא עושים כלום ואפילו יותר מההתפתחויות בהפועל ת"א, טראמפ הוא פשוט תוכנית דרמה יומית שיכולה להפוך אסקפיסט מושבע למכור לטוויטר. בהיבט זה, על אף שניתן להתווכח זמן רב על היכולת של טראמפ ליישם את המדיניות הכלכלית שהבטיח (סיכוי נמוך מאוד) ועל התרומה הפוטנציאלית שלו לכלכלה האמריקאית (שואפת לאפס), אי אפשר להתווכח על זה שטראמפ מביא איתו רמה גבוהה של אי וודאות. לכן, גם אם המגמה החיובית ארוכת הטווח בשווקים לא צפויה להשתנות, בטווח הקצר אפשר להניח שטראמפ ימשיך לייצר תנודתיות", כך נפתחת היום (א') הסקירה השבועית של בית ההשקעות פסגות.

לכן, מסבירים בפסגות, בהסתכלות קדימה, נראה שכל הדרכים מובילות לבחירות אמצע הכהונה לקונגרס בנובמבר 2018. "מצד אחד, על מנת ליישם את המדיניות שלו טראמפ חייב להגדיל את כוחו בקונגרס. על מנת לעשות זאת הוא יהיה חייב לא רק להימנע מציוצים כמו 'עדיף לג'יימס קומי שאין לי הקלטות של השיחות בינינו' אלא בעיקר ליישם חלק מההבטחות שלו, בעיקר בצד הכלכלי. מצד שני, אם הדמוקרטים יצליחו להשתלט מחדש על הקונגרס הדחה של הנשיא היא אפשרות ריאלית ולכן סביר להניח שהם יעשו הכל על מנת למנוע מטראמפ ליישם את תכניותיו. משחק הצ'יקן הזה מונע כנראה שינוי מהותי בסביבה הכלכלית בארה"ב אבל הוא גם מבטיח שהדרמה והאקשן ילוו אותנו עוד זמן רב", נכתב.