מגשימה בפעם השלישית: הגשמה תגייס עוד 8.7 מיליון דולר

קרן ההשקעות בנדל"ן הגשמה פרסמה תשקיף שלישי להנפקה בתל אביב ■ הפעם מבקשת החברה לגייס 8.7 מיליון דולר (כ-31 מיליון שקל), למימון רכישה והשבחה של קומפלקס מגורים מסוג מולטי-פמילי במדינת קונטיקט בארה"ב, בעלות כוללת של כ-138 מיליון שקל

אבי כץ/ צילום: יונתן בלום
אבי כץ/ צילום: יונתן בלום

קרן ההשקעות בנדל"ן הגשמה פרסמה תשקיף שלישי להנפקת הון בתל אביב. הפעם מבקשת החברה לגייס 8.7 מיליון דולר (כ-31 מיליון שקל), למימון רכישה והשבחה של קומפלקס מגורים מסוג מולטי-פמילי במדינת קונטיקט בארה"ב, בעלות כוללת של כ-138 מיליון שקל (כ-38.4 מיליון דולר). סכום המינימום להשקעה בפרויקט מסתכם הפעם בכ-30 אלף דולר.

מכיוון שמדובר בנכס מניב, המשקיעים צפויים לקבל בכל שנה החזר של חלק מקרן ההשקעה, שיחולק מדי רבעון. בתום תקופת ההשקעה, צפויים המשקיעים לקבל את יתרת הקרן, בתוספת התשואה שהושגה. צפי התשואה השנתית לאחר המכירה הוא כ-12.8%, לפני מס. הגשמה תגבה במועד הגיוס תשלום של כ-1.2 מיליון שקל (3.8% מסכום הגיוס), ונוסף על כך, דמי ניהול של 1% בשנה (כ-300 אלף שקל), שיצטברו לכ-1.5 מיליון שקל בתקופת הפרויקט.

על פי התשקיף, הגשמה תרכוש יחד עם היזם, חברת Dorset CS, פרויקט מגורים מסוג מולטי-פמילי בשם Eastpoint at Dorset Crossing, הממוקם בעיר סימסבורי שבקונטיקט. הרכישה צפויה לצאת לפועל בחודש הבא, ולאחריה יחזיקו משקיעי הגשמה ב-90% מהפרויקט ו-Dorset CS תחזיק ב-10%.

הקומפלקס כולל 168 יחידות דיור בשבעה בניינים ו-294 מקומות חניה, בשטח של 40 דונם. בניית הקומפלקס הושלמה ב-2015, והוא מאוכלס בשיעור של כ-97%, בחוזי שכירות לתקופות של עד שנה, בתעריפים הנמוכים ממחיר השוק. רשימת החתימות לרכישת היחידות תיפתח ביום חמישי הקרוב, 25 במאי, ב-10 בבוקר, ותיסגר כנראה בתוך פרק זמן קצר מאוד, שכן את המימון לשני הפרויקטים הקודמים שלה הצליחה הגשמה לגייס בתוך פחות משעה.

בשבוע שעבר גייסה החברה כ-27 מיליון שקל למימון רכישה והשבחה של מרכז מסחרי מניב בעיר לאנסינג (Lansing) שבמדינת מישיגן בארה"ב. עלותו הכוללת של הפרויקט מסתכמת ב-21.7 מיליון דולר (כ-78 מיליון שקל). בינואר גייסה הגשמה 7 מיליון ליש"ט (כ-32 מיליון שקל) עבור פרויקט יזמי בלונדון.

את קרן הגשמה ייסד ב-2009 אבי כץ (המוכר כיזם והבעלים של רשת בתי הקפה קופיקס). כיום מחזיק כץ 30% מהקרן, ואילו חנן שמש מחזיק ב-18.3%. הקרן הוקמה כניסיון לחבר בין יזמים קטנים הזקוקים למימון, לבין המשקיע הקטן שאינו בעל הון עצמי משמעותי, אבל מחפש השקעה בניסיון לייצר תשואה נאה על הכסף שלו. כיום, כשמונה שנים לאחר הקמתה, לקרן יש יותר מ-25 אלף משקיעים רשומים.