נאור: "אני כמעט ולא מתערבת בהרכבי השופטים בעליון"

נשיאת העליון בכנס לשכת עוה"ד באילת: "רובם המוחלט של ההרכבים בדיונים בביהמ"ש העליון נקבע באופן אקראי ע"י הצוות המינהלי, בלי מעורבות שלי או של אנשי לשכתי" ■ "שיטת בחירת השופטים בישראל פלורליסטית ומקצועית"

מרים נאור בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב
מרים נאור בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב

"דווקא חילוקי הדעות בתוך הוועדה לבחירת שופטים מעידים כי שיטת בחירת השופטים בישראל היא פלורליסטית, איכותית ומקצועית, שיטה המביאה לידי ביטוי את העמדות השונות של חברי הוועדה. שיטת הבחירה של שופטים בישראל מביאה לבחירה של המועמדים הטובים ביותר" - כך אמרה היום (ב') נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

נאור ציינה כי קרוב ל-200 שופטים מונו בשנתיים האחרונות, מאז ששרת המשפטים איילת שקד נכנסה לתפקידה.

נאור התייחסה בדבריה לטענה העולה לעתים נגד מערכת המשפט ביחס לאופן שיבוץ השופטים בהרכבים בבית המשפט העליון. "יש הטוענים כי השיבוץ של הרכבי השופטים בתיקים בבית המשפט העליון נעשה מתוך רצון להגיע לתוצאה כזו או אחרת. טענה זו היא חסרת שחר", אמרה נאור.

לדבריה, "אני כמעט ואינני נוהגת לקבוע את ההרכבים בכל תיק. יש בעליון אלפי תיקים בכל שנה. רובם המוחלט של ההרכבים נקבע באופן אקראי על-ידי הצוות המינהלי, בלי מעורבות שלי או של אנשי לשכתי".

נאור ציינה, עם זאת, כי תיקים "רגישים במיוחד" מועברים לידיה, אבל לדבריה, "רק במיעוט התיקים ברגישים ביותר אני מעבירה הנחיה בדבר זהותו של ראש ההרכב. לעתים אני מעמידה אותי עצמי או את המשנה לנשיאה בראש ההרכב, ואני לא מעבירה הנחיה באשר ליתר חברי ההרכב".