נעילה מעורבת בת"א: מניית בראק אן וי זינקה ב-5.4%

מתקפת טרור בבריטניה - 22 הרוגים וכ-60 פצועים  ■ מגמה מעורבת בבורסות אסיה, עליות באירופה ■ בראק אן וי נרכשת במיליארד שקל

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע נעילה מעורבת בבורסות אסיה הבוקר ועליות באירופה ובוול סטריט. מניות פריגו ובראק אן וי ריכזו עניין רב במסחר - הראשונה לשלילה והשנייה לחיוב (על כך בהמשך).

הלילה נרשמה עוד מתקפת טרור אכזרית באירופה: לפי החשד, מחבל מתאבד פוצץ עצמו במהלך הופעת פופ במנצ'סטר שבבריטניה, הרג 22 בני אדם ופצע לפחות 60. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שימשיך היום את ביקורו בישראל, תודרך לגבי האירועים בבריטניה. 

 

בבריטניה אירע הלילה פיצוץ באולם הופעות במנצ'סטר במהלך הופעה של הזמרת האמריקאית אריאנה גראנדה. משטרת בריטניה הודיעה כי מדובר בפיגוע טרור. (לידיעה המלאה)

בנק ישראל רשם הפסד של 5.3 מיליארדי שקל ב-2016 על יתרות המטבע, כתוצאה מהתחזקות השקל מול הליש"ט והאירו. התחזקות השקל גרמה להפסד של 7.1 מיליארד שקל, שקוזז באופן חלקי על-ידי התשואה שרשמו היתרות, המושקעות באגרות חוב ובמניות זרים.

באקסלנס אמרו אתמול כי "הכרזה על פתיחתו של הליך להדחת נשיא ארה"ב טראמפ תגרור בסבירות גבוהה תגובה חריפה ושלילית מצד השווקים וכזו שממש לא 'תתוקן' במהירות".

המיליארדר טדי שגיא רוכש את השליטה בבראק אן וי מידי BCRE תמורת כמיליארד שקל. העסקה לרכישת השליטה נחתמה היום ומיועדת להיסגר תוך חודש. שווי השוק של החברה עמד טרום הדיווח על כ-2.62 מיליארד שקל.

פריגו  ריכזה עניין לאחר שתיקנה את הדוחות הכספיים - כולל רישום מחדש של רכישת אלאן האירית וזכויות של הטיסברי. לאחר התיקון החברה מדווחת על הכנסות שנתיות (ב-2016) של כ-5.3 מיליארד דולר, הפסד תפעולי של 2 מיליארד דולר והפסד נקי של כ-4 מיליארד דולר.

עונת הדוחות בבורסה בת"א תמשיך גם היום, כשבימים הקרובים צפויים לדווח הבנקים פועלים ולאומי .

היום הבנק הבינלאומי  פירסם דוחות ודיווח על עלייה של 12.9% ברווח הנקי ל-166 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מריבית נטו רשמו עלייה של 6.8% ל-562 מיליון שקל, בעוד התשואה על ההון בסוף מארס השנה עמדה על 9.3%. הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 70 מיליון שקל.

אתמול פרטנר  דיווחה על הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון. גם קבוצת גאון  פירסמה אתמול דוחות חזקים. מנגד, בזן דיווח על דוחות חלשים.