ארליסנס שמנטרת חולים בצורה לא פולשנית נכנסת לשוק הסיני

ארליסנס (EarlySense) הודיעה על שיתוף-פעולה עם לקסיס (Laxis) הסינית ■ לקסיס מפתחת ערכה לניהול בתי חולים שתכלול בתוכה את מערכת הניטור של ארליסנס

אבנר הלפרין / צילום: איל יצהר
אבנר הלפרין / צילום: איל יצהר

חברת ארליסנס (EarlySense) נכנסת לשוק הסיני. החברה, שפיתחה ומשווקת מערכות לניטור מצבם הרפואי של חולים באופן לא פולשני באמצעות מכשיר המונח מתחת למזרון מיטתם, הודיעה על שיתוף-פעולה עם לקסיס (Laxis) הסינית. לקסיס מפתחת ערכה לניהול בתי חולים שתכלול בתוכה את מערכת הניטור של ארליסנס.

"זהו חלק מהכניסה לאסיה", אומר אבנר הלפרין מנכ"ל החברה, "שהחל עם השקעה של קבוצה סינית מובילה. במקביל יש לנו גם פעילות ביפן שכוללת השקעה של חברת מיטצוי היפנית והסכם שיווק ביפן, בה אנחנו מחכים לאישור. אנחנו רואים את 2018 כשנת הפריצה שלנו באסיה, כאשר בשנים הקרובות השוק האמריקאי שבו אנחנו פעילים כבר כמה שנים עדיין יהיה המרכזי עבורנו אבל בעוד כמה שנים, שניהם כבר יהיו שווקים מרכזיים. השוק באסיה, במיוחד בסין וביפן, מאופיין בהזדקנות מהירה של האוכלוסייה ומהווה הזדמנות אדירה. קשה להיכנס לשם, אך נראה כי מצאנו את הפלטפורמה הנכונה".

Laxis, אשר שייכת לאשכול של חברות שנקרא united Imaging ונמצא בבעלות חלקית של ממשלת סין, פיתחה מערכת לניהול מחלקות בבית חולים, שכוללת מכשיר ידני שקורא את הברקוד על פני מיטת החולה ומציג לרופא או לאחות מידע מתוך מכשירי ניטור, אמצעי הדמיה ומערכות שעוקבות אחר נתינת תרופות. הלפרין: "שילוב בין המערכת שלנו לבין מערכת לבקרת מתן תרופות יהיה מעניין. ניתן לראות אצל חולה מסוים את הקשר בין מתן תרופה מסוימת, למשל לכאב, לבין שינויים בדפוסי הנשימה והדופק שלו, ולהבין את השפעת התרופה עליו". לגבי האפשרות כי מינוני התרופות יעודכנו אוטומטית בעקבות תגובות המטופל, אומר הלפרין: "אין ספק כי עולם הניטור הולך לשם, אבל דרוש עוד הרבה יותר מחקר".

הלפרין מציין כי "המערכת כולה, כולל הרכיב שלנו, עדיין צריכה לעבור אישור של הרגולטור הסיני, אולם אנחנו מעריכים שזה יקרה די מהר. לקסיס נתנה לנו להבין שהכנסות משמעותיות מן המוצר יגיעו כבר בשנה הבאה".

הלפרין ציין כי עד כה ניטרה המערכת של ארליסנס כחצי מיליון מטופלים ב-100 מחלקות ברחבי העולם, בעיקר בארה"ב. "בכל יום אנחנו מקבלים דיווח על מישהו שחייו ניצלו באמצעות המכשיר", אומר הלפרין. המוצר עיקרי של החברה הוא מכשיר שמשווק לבתי חולים ובתי אבות, ומונח מתחת למזרונים של מיטות בתי החולים או כרכיב בתוך הכיסאות שבהם יושבים החולים. מוצר זה משווק עצמאית על ידי ארליסנס וגם על ידי חברת המכשור הרפואי Welch Allyn. בנוסף, לחברה ישנו שת"פ עם שלוש חברות שפעילות בתחומים משיקים.

בעבר התעניינה ארלי סנס בהנפקה, והיום אומר הלפרין שהאפשרות הזו נמצאת על הפרק, אך לא בטווח הקרוב. "גייסנו 25 מיליון דולר בשנה שעברה, גיוס גדול. אנחנו ממומנים היטב וממוקדים בצמיחה. הנפקה היא חלק מן התוכניות שלנו לעתיד כי בכוונתנו לבנות חברה גדולה ומשמעותית".

EarlySense

שנת הקמה: 2004

מנכ"ל: אבנר הלפרין

גיוסי הון: 93.5 מיליון דולר

משקיעים: דוקור, מיטצוי ואחרים

מקור: IVC-Online