גאדג'טים: סמסונג DeX - כך המחשב שלכם ייראה בעתיד

סמסונג רוצה שהסמארטפון גלקסי S8 יהיה המחשב השולחני שלכם ■ למרות כל המחמאות, עדיין מדובר במוצר המרגיש לא מספיק מלוטש, במיוחד מבחינת האפליקציות ומהירות התגובה

יצרניות המחשבים שוברות את הראש כבר תקופה ארוכה, איך לקחת את המחשב צעד אחד קדימה באבולוציה שלו. הניסיונות שלהן היו רבים, חלקן אפילו הצליחו, בין אם מדובר במחשב עם מסך מגע, לפטופ המתפרק לשניים או לפטופ מתקפל (לפטופים היברידיים).

האתגר המשמעותי הוא בשילוב הסמארטפון עם המחשב. גם כאן נתקלנו בניסיונות שונים. בשנת 2011 מוטורולה ניסתה להפוך את הסמארטפון שלה Atrix ללפטופ, כאשר היא הציעה חיבור שלו לאביזר בתצורת מחשב נייד. אסוס עשתה ניסיון בשנת 2013 עם ה-PadFone Infinity. כאן היה מדובר בסמארטפון שהפעיל טאבלט, כאשר היו מכניסים אותו לגב המכשיר.

הניסיונות הללו נשארו רק בגדר ניסיונות. עכשיו מגיע תורה של סמסונג להמציא את התחום מחדש עם האביזר DeX Station (שהוא מעיין אבולוציה לפתרון דומה שמיקרוסופט הציעה עם ווינדוס פון). החברה הקוראינית רוצה שתשתמשו בגלקסי S8 בתור המחשב הנייח שלכם בבית או במשרד.

עיצוב וחיבורים: ה-DeX הוא תחנת העגינה של הגלקסי S8 למחשב. המטרה העיקרית שלו הוא לאפשר את החיבור הזה. ה-DeX מעוצב בצורה המזכירה מאפרה. הוא שחור, כולל מכסה בצורה כרית, המאפשר בהחלקה פשוטה לפתוח את המכשיר ולהכניס את הסמארטפון אליו (ה-USB-C ממוקם בתוכו). ה-DeX כולל שני חיבורי USB, עבור המקלדת, העכבר או לקריאת דיסק און קיי. יש לו כניסת LAN לחיבור אינטרנט קווי ויציאת HDMI עבור החיבור למסך. כמובן שיש גם חיבור לחשמל עבור טעינת הסמארטפון.

התקנה והפעלה: בשביל להשתמש ב-DeX אתם צריכים את אחד משני דגמי הגלקסי S8. זמן ההפעלה עומד על 17 שניות. מה שאומר, שאתם צריכים להיות סבלניים כאשר אתם רוצים להשתמש ב-DeX. זהו זמן המתנה סביר, אבל היה יכול להיות נחמד אם סמסונג היו מקצרים אותו מעט. עבור ההתקנה הראשונית אין שום דרישה מיוחדת, ברגע שמחברים את אביזר ה-DeX לחשמל, למסך ולגלקסי S8, הוא מתחיל לעבוד. כאשר מנתקים את הסמארטפון מהתושבת, עוברות כמה שניות עד שאפשר להתחיל להשתמש בו.

ממשק: סמסונג לא סתם משקפת את מסך הסמארטפון למסך המחשב, היא מתאימה את הממשק כך שיתאים לחוויה של דסקטופ. הממשק מזכיר את זה של כרומבוק או ווינדוס. בתחתית המסך מופיעות האפליקציות האחרונות שנפתחו, לצד לוח תצוגה הכולל שעון ומספר אייקונים המסמנים את חיווי ה-WiFi, בלוטות' ואפשרויות צילום מסך וחיפוש. ניתן להציג את כל החלונות הפתוחים בלחיצת כפתור או לפתוח תפריט של כל האפליקציות המותקנות בסמארטפון. על הדסקטופ ניתן למקם קיצורי דרך לאפליקציות מעודפות. ניתן להחליף את הטפט כמו בכל דסקטופ וגם להציג מספר אפליקציות על המסך במקביל.

חוויית הממשק בהחלט מתאימה לשימוש במחשב. רואים שסמסונג חשבה איך להתאים את המוצר הזה למשתמשים, אבל עדיין התחושה שהממשק לא לוטש עד הסוף ומרגישים איטיות מסוימת בהפעלה. זו פוגעת בחוויה הסופית.

אפליקציות: אפליקציות אנדרואיד שלא עברו התאמו ל-DeX מוצגות בפורמט מלבני צר כמו בסמארטפון. ניתן בלחיצת כפתור לשנות את מצב הצפייה מרוחבי לאופקי. אפליקציות וואטסאפ, כרום, נגן המוזיקה Play של גוגל, דרייב, דוקס ויו טיוב, כל אלו עובדות מצוין. הבעיה, שגם אם האפליקציות מוצגות בגודל תצוגה אופטימלי, עדיין הממשק שלהן הוא זה מהסמארטפון, כך שאפשרויות שונות לא מוצגות במקום הרגיל שלהן. זו נקודה שסמסונג תצטרך לפתור, אם היא רוצה שאנשים ירגישו ב-DeX כמחשב הרגיל שלהם.

בשורה התחתונה, אם אתם כבר קונים גלקסי S8, המחיר שסמסונג מציעה את ה-DeX אטרקטיבי. ניתן לעבוד עם ה-DeX בתור מחשב שולחני עבור כתיבת מסמכים, גלישה באינטרנט וצפייה בווידיאו. כל הפעולות האלו עובדות טוב. אבל למרות כל המחמאות, עדיין מדובר במוצר המרגיש לא מספיק מלוטש, במיוחד מבחינת האפליקציות ומהירות התגובה. בכל אופן, ה-DeX הוא דוגמא מצוינת לאיך המחשב שלנו יראה בעתיד הלא רחוק.

מחיר: 300 שקל ברכישת גלקסי S8 או S8 פלוס בחלק מהרשתות (במקום 800 שקל).

ציון: 8.5.

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.