דרמה לילית: ביהמ"ש עצר ספירת הקולות בבחירות להסתדרות

נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, הוציא צו זמני לעצירת הספירה ■ יחימוביץ' טוענת לרמאות שיטתית בבחירות, שכללה פריצת קלפיות, הרתעת עובדים ועוד

אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור
אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור

נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, הוציא הלילה (ד') צו זמני לבקשת ח"כ שלי יחימוביץ' העוצר את ספירת הקולות בבחירות להסתדרות וזאת עד לקיום דיון בעניין בשעה 12:00. ההחלטה של אורנשטיין התקבלה אחרי שנספרו כבר כ-27% מהקולות, רובם מקלפיות הממוקמות באזורי מגורים ולא במקומות עבודה. השופט אורנשטיין הדגיש כי הוא הוציא את הצו לאחר שעיין בבקשה הדחופה של יחימוביץ' ובנספחיה אך מבלי לקבוע מסמרות, כלומר שאין להסיק מכך שהטענות הקשות שהשמיעה יחימוביץ' מצדיקים את פסילת מערכת הבחירות כולה כפי שדרשה.

יחימוביץ', המתמודדת מול היו"ר המכהן אבי ניסנקורן, טענה לרמאות שיטתית של ממש שכללה פריצת קלפיות, ספירת קולות ללא משקיפים, סימון מעטפות לצורך הרתעת עובדים ועוד. בוועדת הבחירות טענו מנגד כי נשמר טוהר הבחירות, אולם לאחר הצו שהוציא בית המשפט הבהירו כי הם מכבדים את ההחלטה.

מהמטה של ניסנקורן נמסר: "אין כל שחר לטענותיה של יחימוביץ' אשר איננה משלימה עם רצון הבוחרים. אנחנו מלאי ביטחון שטענותיה המופרכות של יחימוביץ' וניסיונה לפגוע בהצבעתם של 244 אלף עובדים וגמלאים לא יצלח. יחימוביץ' פועלת בעולם מקביל שבו כולם אשמים כל הזמן וככה פעלה לאורך כל קמפיין הבחירות וביתר שאת מאז הבינה את גודל תבוסתה".