התיאבון לתשואה לא פסח על הנפקת ווטרסטון בבורסה בת"א

חברת הנדל"ן האמריקאית הבטיחה גיוס של 385 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת סדרת האג"ח הראשונה שלה (סדרה א')

נכס של ווטרסטון / צילום: מצגת החברה
נכס של ווטרסטון / צילום: מצגת החברה

כחלק מהתיאבון הגובר של הציבור לתשואות גבוהות, גם במחיר של הגדלת הסיכון, נמשכת ריצת המשקיעים המקומיים לעבר חברות נדל"ן אמריקאיות המנפיקות איגרות חוב בתשואות גבוהות מאלו הקיימות בחברות ישראליות בעלות דירוג דומה. אתמול הצטרפה לרשימת האמריקאיות בבורסה חברה חדשה העונה לשם ווטרסטון, לאחר שהבטיחה גיוס של 385 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת סדרת האג"ח הראשונה שלה (סדרה א').

ווטרסטון הציעה למשקיעים אג"ח שקלית לא צמודה בריבית של עד 7%, לפני עמלת התחייבות מוקדמת של 0.6% שיקבלו המשתתפים בשלב המקדים של ההנפקה, אשר תגדיל את התשואה עבורם.

הריבית הגבוהה משכה את המשקיעים, ועקב ביקוש גבוה של כ-650 מיליון שקל מצדם, נקבעה ריבית המקסימום במכרז המוסדי על 5.7% בלבד. לדברי רנן כהן אורגד, מנכ"ל חברת לידר הנפקות שהובילה את ההנפקה, בשלב המוסדי השתתפו גם משקיעים מוסדיים מהשורה הראשונה, ובהם חברות ביטוח, קופות גמל וקרנות נאמנות.

ווטרסטון פרופרטיז, שנמצאת בבעלות ניל שלום, ג'וש לוי ואנטון מלצ'יונדה, עוסקת בתחום הנדל"ן המניב המסחרי ופועלת מניו אינגלד. לחברה פורטפוליו הכולל 49 נכסים מניבים, הפזורים על פני 12 מדינות שונות. סדרת האג"ח שהונפקה היא בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 4.5 שנים וזכתה לדירוג A מטעם חברת S&P מעלות. לדברי החתם, יתקיים בימים הקרובים גם השלב הציבורי בהנפקה, שבו תנסה החברה להשלים גיוס של 450 מיליון שקל.

כהן אורגד הדגיש, כי "שוק ההון הישראלי ממשיך להשתכלל ולגוון את תיק האשראי בחברות זרות וראויות, עם מודל עסקי מוכח והנהלות מנוסות עם מוניטין".