"שתי מדינות - תקווה אחת": הפגנת שמאל בכיכר רבין

בתל-אביב נערכת הערב עצרת שארגנו שורה של גופים ומפלגות ■ "נצא לרחובות כדי למחות על היעדר התקווה שמציעה לנו ממשלת הימין, על הכיבוש, על האלימות ועל הגזענות", נכתב בהזמנה להפגנה

ההפגנה בכיכר רבין / צילום: שלומי יוסף
ההפגנה בכיכר רבין / צילום: שלומי יוסף

תחת הכותרת "שתי מדינות - תקווה אחת" נערכת הערב (שבת) הפגנת שמאל בכיכר רבין שיוצאת במסר חד וברור לסיום הכיבוש. "כן לתקווה - לא לפחד, "כן לשתי מדינות - לא למדינה אחת דו לאומית, כן לעתיד טוב יותר לישראל - לא לסיפוח ולהמשך השליטה על מיליוני פלסטינים בגדה", קוראים מארגני ההפגנה.

בין הארגונים השותפים להפגנה: שלום עכשיו, מפלגת העבודה, מפלגת מרצ, יוזמת ז'נבה, צעירי העבודה, צעירי מרצ, מחזקים, הקרן החדשה לישראל, זזים.

בהזמנה לאירוע שהופצה ברשתות נכתב: "נצא לרחובות בהמונינו כדי למחות על היעדר התקווה שמציעה לנו ממשלת הימין, על הכיבוש, על האלימות ועל הגזענות. לא ניתן לחבורה הקיצונית ושיכורת הכוח בקואליציה להמשיך להתפרע, להפיץ שנאה ולהסית נגד מיעוטים, נגד אנשי תקשורת ומערכת המשפט ונגד כלל מי שמעז להשמיע ביקורת על מדיניות הממשלה".

המארגנים התייחסו למועד של 50 שנה למלחמת ששת הימים והדגישו כי "50 שנים של שליטה על עם שלם, 50 שנים של המתנה לעתיד טוב יותר, 50 שנים מאז ניצחון גדול שהפך לצרה צרורה, שהחריב כל חלקה טובה והצמיח את עשבי הפרא המהלכים אימים על הממשלה. כל זה חייב להיפסק! הגיע הזמן לחזור אל הרחוב, ולזעוק בקול גדול: עד כאן!".