אור-יהודה: מכרז לבניית 284 יחידות דיור להשכרה ארוכת-טווח

החברה הממשלתית "דירה להשכיר" ורמ"י פרסמו מכרז לרכישת קרקע בשני מגרשים בשכונת פרדס בחיסכון באור-יהודה ■ מדובר במגרשים המהווים רק חלק קטן מהשכונה, שתכלול עם סיומה 2,350 יחידות דיור

השכרה ארוכת טווח באור יהודה / הדמייה: 3d design
השכרה ארוכת טווח באור יהודה / הדמייה: 3d design

החברה הממשלתית לדיור להשכרה, דירה להשכיר, ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמו מכרז נוסף לרכישת קרקע עלייה ייבנה פרויקט לשכירות ארוכת-טווח. מדובר במכרז המתייחס לשני מגרשים בשכונת פרדס בחיסכון באור-יהודה המיועדים לבניית 284 יחידות דיור בבניינים בני 11 קומות. מעניין לציין כי במכרז זה, בניגוד למכרזים האחרים של 'דירה להשכיר' ורמ"י, שיעור יחידות הדיור בפרויקט, המיועדות לזכאי משרד הבינוי והשיכון ושיושכרו במחיר מופחת לזכאים, עומד על 50% בעוד במכרזים האחרים מדובר ב-25% בלבד.

נציין כי מדובר במגרשים המהווים רק חלק קטן מהשכונה שתכלול עם סיומה 2,350 יחידות דיור סך הכל לצד שטחי מסחר ותעסוקה, שטחי ציבור ושטחים פתוחים. עוד נציין כי זו הפעם הראשונה שמכרז לדיור להשכרה מתפרסם במסגרת תוכנית שאושרה בותמ"ל (הועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור). מלבד המכרז הנוכחי, עתידה השכונה לכלול בהמשך עוד פרויקט להשכרה ארוכת-טווח שישלים את היצע הדירות להשכרה בשכונה ל-700 בסך הכל.

המכרז צפוי להיסגר להגשת הצעות ב-14 לאוגוסט 2017.

נזכיר כי במסגרת תוכניות הותמ"ל קיים סעיף הקובע חובה לשיווק מתחמי מגורים גם במסלול שכירות ארוכת-טווח. בעוד הותמ"ל כבר מאשרת תוכניות מזה כשנתיים, זוהי התוכנית הראשונה שמבשילה לכדי שיווק בפועל. על הנייר, עתידות תוכניות הותמ"ל להגדיל את היצע המגרשים להשכרה ארוכת-טווח באופן משמעותי, אך כאמור, זוהי כעת רק הסנונית הראשונה.

המכרז שפורסם ביום חמישי האחרון דומה למכרזים האחרונים שפורסמו לדיור להשכרה כאשר הקרקע שנמכרת יכולה לשמש לבניית פרויקט להשכרה בלבד. החברה שתזכה במכרז מחויבת לבנות את הפרויקט ולנהל אותו במהלך 20 שנה ורק אז תוכל למכור את הדירות.

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי אמר עם פרסום המכרז: "מדובר בפרויקט הראשון במסלול הותמ"ל שמשווק לשכירות ואנו נערכים לפרסם מכרזים נוספים למתחמי קרקע למגורים שאושרו בותמ"ל. נוכח ההיענות הגדולה של ציבור היזמים והקבלנים והשוכרים ובהנחיית שר האוצר ומטה הדיור, החברה ורמ"י ימשיכו לפרסם מכרזים נוספים בכמות משמעותית במהלך שנה זו".