גלובל כנפיים בוחנת הנפקת מניות שתלווה בהצעת מכר

כנפיים, שנמצאת בשליטת תמי ודדי בורוביץ' ופויו זבלדוביץ', נסחרת בבורסה בשווי של כ-670 מיליון שקל, אחרי זינוק של כ-60% במחיר המניה בשנה האחרונה, בתמיכתה של מניית אל-על, שטיפסה בתקופה זו בכ-40%

פויו זבלדוביץ / צלם: יוסי כהן
פויו זבלדוביץ / צלם: יוסי כהן

חברת החזקות התעופה כנפיים  התחילה לקדם הנפקת מניות של חברה-בת נוספת שלה, גלובל כנפיים, שעשויה גם לכלול הצעת מכר מצד בעלת השליטה. גלובל כנפיים פועלת בתחום רכישת מטוסים והחכרתם לחברות תעופה, ונסחרת כיום בבורסה באמצעות שתי סדרות אג"ח בדירוג A מינוס, בהיקף של כ-200 מיליון שקל ובתשואות של 2%-3.5%.

כנפיים, שנמצאת בשליטת תמי ודדי בורוביץ' ופויו זבלדוביץ', נסחרת בבורסה בשווי של כ-670 מיליון שקל, אחרי זינוק של כ-60% במחיר המניה בשנה האחרונה, בתמיכתה של מניית אל-על, שטיפסה בתקופה זו בכ-40% לשווי חברה של כ-1.6 מיליארד שקל.

בסוף השבוע עדכנה גלובל כנפיים כי בהתאם להנחיית הדירקטוריון שלה, היא תתחיל "לבחון אפשרות לגיוס הון מהציבור באמצעות הנפקה ראשונה של מניות (IPO)", והוסיפה כי במסגרת זו עשויה בעלת השליטה בה, כנפיים, "להציע לציבור לרכוש חלק ממניות החברה המוחזקות כיום על ידה, בדרך של הצעת מכר". עוד הוסיפו בחברה כי מבנה ההנפקה, "לרבות הכמות שתוצע על ידי החברה עצמה לציבור", עיתויה ותנאיה טרם נקבעו סופית.

במקביל לעדכון לגבי ההנפקה, גלובל כנפיים פרסמה בסוף השבוע את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2017, שאותו סיכמה עם שחיקה של 20% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-11 מיליון דולר, ועם הפסד של כ-300 אלף דולר, לעומת רווח נקי של קרוב ל-2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה ירד רק ב-4%, על רקע צמצום הוצאות ההפעלה, אבל גלובל כנפיים גם רשמה הוצאה חד-פעמית של קרוב ל-3 מיליון דולר בגין תיקון שני מנועי מטוסים, שגררה צניחה של 70% ברווח התפעולי, לקצת יותר ממיליון דולר.

את הירידה בהכנסות ייחסו בחברה לסיום החכרתם של ארבעה מטוסים במהלך הרבעון הרביעי של 2016 והארכת הסכמי חכירה של שני מטוסים לחברת בריטיש איירווייס, שנעשתה אשתקד, בתמורה נמוכה יותר.

כיום גלובל כנפיים מחזיקה ב-14 מטוסים, 13 מהם מוחכרים לתשעה לקוחות שונים, ובמטוס נוסף מבוצעות עבודות שיפוץ והתאמה לקראת החכרתו, לאחר שהחברה חתמה על מזכר הבנות בנושא. מתחילת פעילותה ועד היום רכשה גלובל כנפיים והחכירה 54 מטוסים, שמתוכם נמכרו 36, וארבעה נוספים הועברו לפירוק ולמכירת חלקי חילוף.

במקביל לדוחות הודיעה כנפיים על חלוקת דיבידנד של 15 מיליון דולר לבעלי המניות, שיועבר לבעלת השליטה, שדיווחה מצדה על פירעון מוקדם מלא של יתרת הלוואה בהיקף של 12 מיליון דולר שקיבלה מגלובל כנפיים, בהתאם למנגנון פירעון מוקדם שנקבע בהסכם ההלוואה בין הצדדים, שמועד פירעונה המקורי נקבע לסוף מארס 2018.

גלובל כנפיים

תחום פעילות: רכישת מטוסים והחכרתם

מנכ"ל: סידני סלסקי

יו"ר: שלמה חנאל

בעלת שליטה: כנפיים

הכנסות: 11 מיליון דולר

הפסד: 337 אלף דולר

תוצאות רבעון ראשון 2017