השיפור בטאואר יניב לאלוונגר בונוס של 4.5 מיליון דולר

התגמול ההוני למנכ"ל - בעקבות השינוי שהוביל בטאואר בשנים האחרונות: קפיצה של פי 2.5 בהכנסות, מעבר לרווח ועלייה של יותר מפי 3 בשווי

ראסל אלוונגר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוונגר / צילום: איל יצהר

בחברת טאואר  , יצרנית השבבים ממגדל-העמק, מבקשים להקצות למנכ"ל הוותיק ראסל אלוונגר תגמול הוני בהיקף כולל של 4.5 מיליון דולר (כ-16 מיליון שקל). זאת לאחר שבשנה שעברה אושרה העלאת שכר הבסיס של אלוונגר, מ-680 אלף דולר ל-725 אלף דולר (כ-2.6 מיליון שקל) בשנה.

בזימון לאסיפת בעלי המניות לאישור התגמול למנכ"ל (שתתכנס ב-29 ביוני) מספקת טאואר השוואה בין נתוני שנת 2013 (שמדיניות התגמול שלה אושרה במקור) ל-2016. "עסקי החברה השתפרו משמעותית, עם עלייה של פי 2.5 בהכנסות. ב-2016, החברה דיווחה על רווח נקי של כ-204 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 108 מיליון דולר ב-2013, והיקף המזומנים שבידי החברה גדל פי 3 מ-2013, ל-389 מיליון דולר", נכתב בזימון.

נתונים נוספים שנמסרו הם עלייה של יותר מפי 3 בשווי השוק של טאואר, העומד כיום על כ-2.5 מיליארד דולר, ושל יותר מפי 4 בהון העצמי. "הגידול הבולט בשנים אלה מציב את החברה כשחקן גלובלי עם 7 אתרי ייצור (לעומת 4 ב-2013) ו-5,500 עובדים (לעומת 2,800)", כותבת טאואר. כתוצאה מכך, לדברי החברה, היא כבר לא מתחרה עם חברות דומות רק על נתח שוק וטכנולוגיות, אלא גם על שימור עובדיה הבכירים וגיוס עובדים מוכשרים חדשים.

טאואר מציינת בזימון, כי ועדת התגמול של הדירקטוריון בחנה את חבילות תגמול הבכירים ביחס לחברות דומות ומתחרות, והגיעה למסקנה כי "התגמול השנתי הכולל למנכ"ל נמצא הרבה מתחת לחציון בהשוואה לקבוצת ההשוואה", דבר שמוביל את הוועדה לשקול תיקון של המצב. באופן ספציפי יותר, טאואר מציינת שנמצא שבעוד ששכר הבסיס של אלוונגר והבונוס האפשרי דומים לשל קבוצת ההשוואה, התגמול ההוני שלו נמוך משמעותית.

לפיכך מבקשים בחברה להקצות לאלוונגר שתי הקצאות חדשות של מניות חסומות. הראשונה, בהיקף 3 מיליון דולר, תורכב מ-70% מניות חסומות שיבשילו לאורך השנים, ו-30% מניות חסומות שיינתנו על בסיס עמידה ביעדים פיננסיים; המניות החסומות יבשילו תוך שלוש שנים. ההקצאה השנייה, בהיקף 1.5 מיליון דולר, נועדה "להביא את שווי התגמול ההוני של אלוונגר קרוב יותר לזה שניתן אצל המתחרות". גם במקרה זה מדובר במניות חסומות תלויות-ביצועים, שיבשילו לאורך שלוש שנים, ש-45% מהן יבשילו תוך שנה.

מניית טאואר
 מניית טאואר