מועצת רשות המים: מחירי המים למשקי-הבית יורדים בכ-14.5%

עוד נמסר כי תעריפי המים לחקלאות של חברת מקורות יופחתו בכ-20%

בהמשך לתיקון 27 לחוק המים שעבר בכנסת בינואר 2017, מועצת רשות המים החליטה היום (א') על הפחתה של 14.5% בתעריף של הכמות המוכרת (3.5 קוב לנפש) של צרכני משקי-הבית בישראל. ההפחתה תחל מ-1 ליוני 2017.

הפחתה זו מסכמת הוזלה של כ-30% בתעריפי המים ב-4 השנים האחרונות, יחד עם רפורמת התאגידים, מאפשרים לנהל את משק המים באופן יעיל המצמצם את העלויות הנדרשות לאספקת שירותי המים והביוב.

התעריף החדש יעמוד על 6.54 שקלים לקוב מים עבור 3.5 קוב לנפש בתעריף הראשון (כמות מוכרת), והוא מתאפשר בשל השבת התקבולים בגין הפקת מים על-ידי מפיקים פרטיים לטובת משק המים.

בנוסף, תעריפי המים לחקלאות של חברת מקורות יופחתו בכ-20%, מ-2.51 שקלים לקוב ל-1.98 שקלים בשלב הראשון. בעוד כשנתיים יופחתו התעריפים בעוד כ-10% ל-1.81 שקלים לקוב, ובסך-הכול בכ-30%.

הפחתה זו בתעריפי המים לחקלאות של צרכני מקורות היא חלק ממהלך משולב של העברת התמורות בגין הפקת מים, מאוצר המדינה למשק המים.

מהלך זה הוא חלק מאסדרה כוללת ושלובה של אסדרת כלל התעריפים בגין הפקת מים לבית ולחקלאות והכנסתם תחת קורת-גג אחת במועצת רשות המים.

מרשות המים נמסר כי גביית התעריפים במועצת הרשות היום נעשתה לאחר עבודה מקצועית מעמיקה שכללה שימועים ציבוריים רבים כמתחייב מצעד משמעותי זה.