רמי לוי: ההכנסות צמחו לכ-1.24 מיליארד שקל ברבעון הראשון

רשת רמי לוי שיווק השקמה מדווחת על גידול של כ-19% ברווח הנקי לכ-25.3 מיליון שקל ■ העלייה במכירות נבעה בעיקר מפתיחת סניפים חדשים

רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי
רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי

רשת רמי לוי  סיכמה הבוקר (ב') את הרבעון הראשון של 2017 במגמה חיובית, שנתמכה בהתרחבותה. הרשת דיווחה על צמיחה של 22% בהכנסותיה הרבעוניות, שהגיעו ל-1.25 מיליארד שקל, לצד זינוק של 19% ברווחיה, שהסתכמו בכ-25 מיליון שקל.

את העלייה במכירות מייחסים ברמי לוי בעיקר לפתיחתם של 12 סניפי סופרמרקט חדשים של הרשת, בהדרגה מאז תחילת 2016 ועד פברואר האחרון. התרחבות הרשת סייעה לה להתגבר על ירידה של 2.6% שרשמה במכירות בחנויות זהות ברבעון הראשון, שהסתכמו ב-956 מיליון שקל, לצד ירידה במכירות למ"ר.

את השחיקה בפרמטרים אלה מסבירים ברשת בפתיחת סניפים חדשים ו"קניבליזציה קלה שנגרמה עם פתיחתם לסניפים סמוכים, גודלם של הסניפים החדשים שנקנו מרשת You (של מגה; א"ל) וכן מהזמן הדרוש להבשלתם של סניפים חדשים".

בסך-הכול מפעילה כיום רשת רמי לוי 44 סניפים ועוד 3 סניפים בזכיינות (בקריית חיים, בזיכרון-יעקב ובאילת).

על רקע הצמיחה במכירות, הרווח הגולמי של הרשת זינק ב-23% ל-273 מיליון שקל, תוך ששיעורו נותר ללא שינוי מהותי, ברמה של 22%. ברמי לוי מציינים כי הרשת נהנתה בסיכום רבעוני מ"פעולות יבוא בתחום הבשר הטרי והגבינות, פעילות במותג הפרטי של הרשת והפעלה עצמאית של מרכז לוגיסטי של פירות וירקות".

בשורה התפעולית הציגה רמי לוי עלייה של 14% ברווח ל-33 מיליון שקל, תוך שחיקת שיעורו מהמכירות מ-2.9% ל-2.7%, בהשפעת עלייה בשיעור הוצאות המכירה, שיווק הנהלה וכלליות. אלה הושפעו, בין השאר, מעלייה בהוצאות השכר, החשמל, הארנונה והוצאות תפעול נוספות.

במקביל לדוחות הודיעה הרשת על חלוקת דיבידנד של 17 מיליון שקל לבעלי המניות. מניית רמי לוי, שנסחרה בשעות הצהריים בירידה של כ-2%, טיפסה מתחילת השנה בכ-20% - ומשקפת לרשת שווי של קרוב ל-2.5 מיליארד שקל.

רמי לוי, בעל השליטה והמנכ"ל של הרשת, מסר כי "החברה ביצעה ומבצעת מהלך של רה-ארגון בהוצאות - פעולה שתביא לצמצום של 1% בהוצאות התפעול. במהלך השנה הנוכחית אנו צפויים לפתוח 3 סניפים חדשים, ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים, תוך בחינת הקמתם של סניפי דיסקאונט נוספים באזורים שבהם אנו לא פעילים".

"במקביל", הוסיף לוי, "בימים אלה אנו פועלים במרץ ליישום התוכנית האסטרטגית להקמת סניפים בתוך הערים והשכונות, במטרה להנגיש לציבור רחב יותר את סל המוצרים הזול ביותר ביחס לסביבה, ואנו מקווים שכבר עד תום 2017 נוכל להציג סניפים פעילים במתכונת זו".

רמי לוי מציינת בדוחות כי בכוונתה להתחיל בפריסת סניפים בתוך הערים, שיציעו את סל המוצרים הזול בסביבתם, במודל של חנויות בגודל של 300-700 מ"ר, ומעריכה כי "יש מקום להפעיל כ-80 סניפים עירוניים", שיוקמו בקצב של 10-20 סניפים בשנה. החברה כבר הסבה סניף שלה בשכונת רמות שבירושלים לפורמט החדש, ומעריכה כי עד סוף השנה תפתח בין 3-7 חנויות בפורמט זה.

באקסלנס ברוקראז' "מצפים למחצית שנייה טובה יותר של רשת רמי לוי, בשל אפשרות לעליית מחירים קלה ומספרי השוואה נוחים יותר". 

תוצאות רמי לוי 29.5.17
 תוצאות רמי לוי 29.5.17