נחתם הסכם-גג לבניית יותר מ-14 אלף דירות באופקים

במסגרת ההסכם הוחלט על יצירת אפיקי תעסוקה חדשים באמצעות פיתוח אזור התעשייה הדרומי

האורן 15, אופקים / צילום: איל יצהר
האורן 15, אופקים / צילום: איל יצהר

נחתם הסכם-גג לבניית 14,436 יחידות דיור חדשות באופקים. הבנייה תתבצע ב-4 שכונות חדשות: שכונת רמת שקד - 1,818 יחידות דיור, שכונת הפארק - 1,405 יחידות דיור, שכונת חורשת נח - 1,001 יחידות דיור, אופקים החדשה - 10,096 יחידות דיור, ו-116 יחידות דיור בשכונה הקיימת רמב"ם.

במסגרת ההסכם הוחלט על יצירת אפיקי תעסוקה חדשים באמצעות פיתוח אזור התעשייה הדרומי, עוד הוחלט על העברת תקציבים רבים לטובת בניית תשתיות-על וכן לתמיכה בפרויקטים 'ישן מול חדש' במסגרת התחדשות עירונית. כמו כן, התקבלה החלטת ממשלה על סלילתו של הכביש "אופקים-תימן".

עוד במסגרת ההסכם יוקמו גני ילדים חדשים, בית ספר יסודי לטבע וסביבה ויחידת נוער חדשה. בנוסף תוקם קריית ממשלה ובה שלוחות של משרדי הממשלה השונים, מרכז אומנויות חדש, קריית ספורט ובה אצטדיון חדש, אולם ספורט ולצדו מסלולי אתלטיקה מתקדמים, מתחם קאנטרי חדש ובו בריכות חיצונית ופנימית, ספא, חדרי כושר, מגרש מיני גולף ומגרש מיני פיץ'.

שר האוצר, משה כחלון, מסר: "גם בהסכם-הגג הזה תהיה עדיפות ברורה לבני המקום. כפי שבעבר קיבוצים ומושבים נהנו מבני מקום, עכשיו גם באופקים, נתיבות, שדרות ואילת ייהנו מהפריבילגיה. במסגרת ההסכם נייצר מקומות תעסוקה איכותיים עם שכר הולם ולא שכר מינימום שיאפשרו לצעירים להישאר כאן ולהשתכר בכבוד. העיר אופקים הולכת לקבל תנופה אדירה עם דגש חזק על הזוגות הצעירים.

"בהסכם הזה אנחנו דואגים לא רק לדיור. אין דיור בלי צהרונים, בתי ספר ותשתיות מתאימות. במשך שנים רק דיברו על הזוגות הצעירים, היום אנחנו דואגים להם הלכה למעשה - בדיור במחיר הוגן, בצהרונים, בנקודות זיכוי ובהפחתת יוקר המחייה ואנחנו מתכוונים להמשיך במגמה הזאת עם פעולות נוספות".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר: "חוסנה של מדינת ישראל נשען על העוצמה הביטחונית, היכולת הכלכלית והלכידות החברתית. היום אנו חותמים הסכם רב חשיבות אשר ישנה את פניה של אופקים והנגב כולו. חיזוק ההתיישבות בדרום הארץ ובאופקים בפרט, משמעם חיזוק חוסנה החברתי של מדינת ישראל.

"ביטחוננו כחברה יבוא לידי ביטוי ביכולתנו לקדם את פיתוח הפריפריה, לחזק את ההתיישבות ולהניע תהליכים של צמיחה אזרחית נכונה. באמצעות עידוד ההתיישבות והחקלאות נאפשר את מימוש הריבונות הישראלית בכל חלקי המדינה. אני מודה לשר האוצר משה כחלון על פעולותיו לפתרון משבר הדיור, את התוצאות הטובות רואים בכל רחבי הארץ".

טקס חתימת הסכם הגג באופקים נערך במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמקפיד להגיע לאחרונה לטקסי החתימה של הסכמי הגג. ראש הממשלה נשא דברים בטקס ואמר: "אנשים צריכים מקום לגור. אמר לי שר האוצר: 'אני בא לתת להם, אבל אני אתקע אחר כך בזה שאין בית ספר, אין מרכז מסחרי, אין מתנ"ס, אין קופת חולים' - ולכן אנחנו רוצים לעשות הסכמים שמאגדים את הכל. אנשים יודעים בבטחה שאם אנחנו מתחייבים קדימה, כל הדברים הללו יבואו יחד. אנחנו מדברים פה היום על הכפלת העיר אופקים, כשם שאנחנו מכפילים את הערים האחרות. כשם שבאר שבע מכפילה את עצמה, ודימונה מכפילה את עצמה".

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר: "אנחנו עושים מהפכה בנגב. הנגב זה המרכז החדש של מדינת ישראל. פורצים מהמרכז, מחברים את המרכז. יש לנו עוד עבודה בגליל, אבל הנגב כבר שם. אתם כבר שם, הגענו. התחלנו להזיז שלושה דברים. זה הכל חלק מתפיסה יסודית ומרצון אמיתי למחוק את המושג הזה, פריפריה, לחבר את המדינה שלנו ולפתח אותה. היא לא כל כך גדולה, היא לא כל כך מרוחקת. שלושה דברים. קודם כל ביטחון, שנית תשתיות-תחבורה, ושלישית דיור". ראש הממשלה אף פנה אל שר האוצר כחלון ואמר: "אתה תפסת את זה יותר מכל אחד אחר".