מי הגיעו לפרמיירה של ההצגה "פרידה" בתאטרון הבימה?

וגם: איפה נפגשו אדוארדו אלשטיין ו-וורן באפט, ועל מה הם שוחחו?

אודליה פרידמן, יעקב וניצה פרנקל וליא קניג /  צילום: ישראל פאצ'ו מלובני
אודליה פרידמן, יעקב וניצה פרנקל וליא קניג / צילום: ישראל פאצ'ו מלובני

יצאו במחול

מי הגיעו לפרמיירה של "פרידה" בהבימה?

ביום שני בערב, רגע לפני החג, הוזמנו אל אולם מסקין של תאטרון הבימה חברי מועצת הנאמנים, ידידי התאטרון, חברי הדירקטוריון ומוזמנים נוספים, על-מנת לצפות בפרמיירה החגיגית של ההצגה החדשה "פרידה", בכיכובה של לירז צ'רכי, המגלמת בה את האמנית והיוצרת פרידה קאלו.

חלק מהמוזמנים שהגיע לערב בתאטרון הופתע, לטובה כך נראה, לגלות שמה שמתרחש על הבמה הוא יותר מופע מחול מאשר הצגה. חלקם אף שמחו לחלוק בתום האירוע את רשמיהם עם היוצרים ובעיקר עם מנכ"לית התאטרון, אודליה פרידמן.

במופתעים: הכלכלן פרופ' יעקב פרנקל ורעייתו ניצה (פרנקל נבחר באחרונה לכהונה שנייה כיו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב); איש העסקים גד פרופר ורעייתו אתי; השופט העליון בדימוס מאיר שמגר; עו"ד ציפי רובין; חבר הכנסת לשעבר אופיר פינס; יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10; אנשי התקשורת גדי סוקניק ואמנון לוי; השחקנית ליא קניג; ורבים אחרים.

אודליה פרידמן, יעקב וניצה פרנקל וליא קניג /  צילום: ישראל פאצ'ו מלובני
 אודליה פרידמן, יעקב וניצה פרנקל וליא קניג / צילום: ישראל פאצ'ו מלובני

עיצב את מפעל חייו

חיים איתני, מייסד כרמל גרופ, זוכה בהוקרה

כנס העיצוב MAGIC, שהתקיים ביום שני, נפתח בהענקת פרס מפעל חיים לחיים איתני (89 יבדל"א), מייסד כרמל גרופ וקבוצת ביתילי. את הפרס העניק לאיתני שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, כהוקרה על תרומתו לפיתוח התעשייה הישראלית.

"מעבר לתרומתו הגדולה, מדובר באדם ציוני שעלה לארץ מאפגניסטן, לחם בארגון המחתרתי אצ"ל ולאחר מכן בגבעתי, ובשנת 1960 התחיל את פעילותו העסקית החשובה והענפה, ביחד עם משפחתו, הנמשכת עד היום", אמר השר כהן, "אתה ארץ ישראל היפה", הוא סיכם.

חיים איתני ואלי כהן / צילום: נדב קרלינסקי
 חיים איתני ואלי כהן / צילום: נדב קרלינסקי

תעשיית הנשק חוגגת גם בשבועות

סמי קצב, יו"ר קבוצת SK, וסגניתו, אורלי קצב, ערכו אירוע סגור ומאובטח לעובדי החברה

ביום שני האחרון, ערכה קבוצת SK בראשות היו"ר סמי קצב אירוע סגור בסימן שבועות לכלל עובדי חברות הקבוצה בגני התערוכה בתל-אביב.

קצב, נזכיר, מחזיק במסגרת הקבוצה בין היתר את החברות IWI (תעשיות נשק לישראל), יצרנית האמצעים האופטיים מפרולייט ומספנות ישראל.

באחרונה נודע כי חברת IWI מרחיבה את פעילותה להודו, שם חנך קצב מפעל חדש לייצור רובים ואקדחים, זאת במסגרת שותפות אסטרטגית עם הענקית ההודית פונג' לויד.

אל קצב, שאירח את המוזמנים שהגיעו לחגוג מכל רחבי הארץ (חלקם הגדול יוצאי יחידות קרביות), הצטרפה סגנית היו"ר ובתו - אורלי קצב, מהנשים הבודדות הפועלות בענף הנשק בישראל.

עוד נהנו הנוכחים באירוע מהופעה של אתניקס ומסרט שהופק במיוחד לכבוד הערב. 

סמי ואורלי קצב / צילום: אריאל קריידרמן
 סמי ואורלי קצב / צילום: אריאל קריידרמן

חוגגים בעושר ועושר

אדוארדו אלשטיין מחפש טיפים

בין שלל האורחים והמוזמנים שהגיע השבוע לפורום סגור של מנהיגים עסקיים שהתקיים בביתו של ביל גייטס בארה"ב, היה גם אדוארדו אלשטיין, יו"ר קבוצת אי.די.בי.

אלשטיין שמח במיוחד לפגוש במקום את גורו ההשקעות ואיל ההון האמריקאי וורן באפט, האדם השלישי ברשימת עשירי העולם (גייטס הוא שמוביל את הרשימה של "פורבס").

נמסר כי אלשטיין ובאפט שוחחו במקום בעיקר על עתידה של הכלכלה הישראלית ואיתנותה, אבל יש להניח שאלשטיין ניסה לקבל מהגורו גם כמה המלצות וטיפים להשקעה.

וורן באפט ואדוארדו אלשטיין / צילום: דייס סמית'
 וורן באפט ואדוארדו אלשטיין / צילום: דייס סמית'

מבטיחים לגוון

מי הגיעו להשקת תוכנית Diversity works?

שגרירות ארה"ב אירחה ביום שני בערב בבית השגריר בכפר שמריהו את אירוע ההשקה של תוכנית Diversity Works של עמותת ITWorks בשיתוף MEPI שגרירות ארה"ב. במסגרת התוכנית, עליה בירך קונסול הדיפלומטיה הציבורית של שגרירות ארה"ב, תומאס ג'נטון, ירתמו חברות שונות בישראל כדי לעודד כמה שיותר גיוון תעסוקתי.

הגיעו לחגוג, התגייסו לרעיון, בירכו חג שבועות שמח והשיקו את היוזמה: דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל; גוידו פרדן רוקואס, מנכ"ל פיליפס ישראל; יפעת ברון, מנכלית ITWorks; אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל; אבנר סטפק, מבעלי מיטב דש; מרב אורן, מייסדת ומנכ"לית WMN; טלי שם טוב, מנכ"לית Qualitest; ואחרים.

יפעת ברון ואבנר סטפק / צילום: יקי צימרמן
 יפעת ברון ואבנר סטפק / צילום: יקי צימרמן