מיילן: בעלי מניות מתנגדים לתגמול הנדיב לבכירי החברה

לקראת אסיפת בעלי המניות שלח מבקר עיריית ניו-יורק, בשם קרנות הפנסיה של העירייה ובשם קרן של מורי קליפורניה, מכתב בו הוא קורא להתנגד לבחירה מחדש של 6 דירקטורים ולתגמול המוצע לבכירים

חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה
חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה

קבוצה של כמה בעלי מניות בולטים מתנגדת לחבילות התגמולים הנדיבות בחברת התרופות מיילן  . לקראת אסיפת בעלי המניות בחברה שלח אתמול (ד') מבקר עיריית ניו-יורק, בשם קרנות הפנסיה של העירייה ובשם קרן של מורי קליפורניה (CALSTRS) ו-PGGM, מכתב בו הוא קורא להתנגד לבחירה מחדש של 6 דירקטורים ולתגמול המוצע לבכירים. שלושת הגופים מחזיקים יחד בכ-4.3 ממניות מיילן, שהן פחות מ-0.1% מהחברה.

ההצבעה באסיפה על התגמולים אינה מחייבת מבחינת החברה, משום שלפי הזימון מדובר בהצבעה על בסיס ייעוץ (advisory basis). כזכור, יו"ר מיילן, רוברט קורי זכה ב-2016 לתגמולים בעלות של כ-164 מיליון דולר.

במכתב הובעו חששות בנוגע לעצמאות ולאחריות של הדירקטוריון, ונכתב כי "חבילות השכר המנופחות במיילן הן הוספת 'חטא על פשע' כלפי המשקיעים שסבלו מהממשל העלוב בחברה". הם מזכירים בהקשר זה את העלאות המחיר בתרופה המקורית אפיפן המיועדת לטיפול באלרגיות חריפות, ואת התשלום של 465 מיליון דולר למשרד המשפטים בארה"ב, כפשרה על סיווג לא נכון של התרופה בתוכנית הביטוח הממשלתית בארה"ב, Medicaid, ממנו נהנתה מיילן במשך תקופה ארוכה. הם מזכירים גם את ניסיון ההשתלטות מצד טבע, ולדבריהם, "קורי העדיף לשמור על משכורתו ועוצמתו במיילן, ולא ברור האם נתן לדירקטוריון הזדמנות עצמאית לנתח את הצעת טבע".

במקביל, סערת האפיפן חוזרת שוב לכותרות, כשלפי דוח של המפקח הכללי במשרד הבריאות, הסיווג השגוי של האפיפן עלה למשלם המסים האמריקאי 1.27 מיליארד דולר ב-2006-2016. מיילן נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 20.9 מיליארד דולר.