המשטרה: להעמיד לדין את ראש עיריית צפת אילן שוחט ועוזרו

החשד: ראש העירייה ועוזרו גילי אדלר סייעו לקידום ענייניו של אחד הקבלנים בצפת, בתמורה להנחות שקיבלו מקבלנים שונים בבניית בתיהם הפרטיים ■ עפ"י חשד נוסף, ראש העירייה הבטיח ונתן לאחרים תמורה על שהצביעו עבורו בבחירות ב-2013

ביחידת להב 433 (יאח"ה) הסתיימה חקירה שכללה מספר פרשיות בחשד לביצוע עבירות על-ידי ראש עיריית צפת, אילן שוחט, ועוזרו, גילי אדלר. 

במסגרת החקירה נחקרו עשרות מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות ראש העירייה ועוזרו. החקירה החלה בעקבות חשד לפיו ראש העירייה ועוזרו סייעו לקידום ענייניו של אחד הקבלנים, בתמורה להנחות שקיבלו מקבלנים שונים בבניית בתיהם הפרטיים. על-פי חשד נוסף, ראש העירייה הבטיח ונתן לאחרים תמורה על שהצביעו עבורו בבחירות בשנת 2013. 

החקירה בעניינו של ראש עיריית צפת עסקה בחשד לביצוע עבירות של קבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים וכן עבירות של שוחד בחירות לפי חוק רשויות מקומיות. החקירה בעניינו של עוזרו של ראש העירייה עסקה בחשד לביצוע עבירות קבלת שוחד ומירמה והפרת אמונים. 

לדברי המשטרה, עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד ראש העיר ועוזרו, ותיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.