יורשי אהרון שקד, ממייסדי 888, מכרו מחצית מהחזקותיהם

888 הישראלית היא אחת ממפעילות ההימורים המקוונים המובילות בעולם ■ המכירה מתבצעת שנה אחרי שמשפחת בן יצחק מכרה את כל מניותיה בחברה, וכשמחיר המניה בשיא של כל הזמנים

שנה לאחר שמשפחת בן יצחק - צלע אחת מתוך שלוש של מייסדי 888 , ענקית ההימורים המקוונים הישראלית - מכרה את כל החזקתה בחברה, הגיע התור של משפחת אהרון שקד ז"ל להמיר חלק ניכר מהז'יטונים שלה למזומן. וכפי שנסביר בהמשך, יש קשר בין המהלכים של שתי המשפחות.

888, נזכיר, נסחרת כבר למעלה מעשור בבורסה הראשית של לונדון, וכעת היא נושמת אוויר פסגות: בתחילת החודש נסקה המניה למחיר שיא של כל הזמנים, 300 פני, וכעת - פוסט המימוש לעיל - היא נסחרת סביב רמה של 282 פני המשקפת שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר. החברה הונפקה לראשונה לפי מחיר של 175 פני (לא משוקלל דיבידנד), כלומר תשואה של 60% מההנפקה.

החברה הוקמה על ידי שלוש משפחות: שי ורון בן יצחק, שהביאו את המומחיות הטכנולוגית; אבי שקד ואחיו אהרון שקד, שהביאו ניסיון עסקי וכיס עמוק. כפועל יוצא, להנפקה הגיעה משפחת בן יצחק כשבאמתחתה 23%, וכל אחת ממשפחות שקד הגיע כשבאמתחתה 34% מההון. במהלך כמעט 12 השנים שעברו מאז, משפחת בן יצחק מימשה בשלבים את מניותיה עד שכאמור חיסלה החזקתה בחברה לפני שנה וצברה הון בשווי של מיליארד שקל (כולל דיבידנדים, ברוטו לפני מס). אהרון נפטר ממחלה קשה בתחילת 2010 והוריש את נכסיו לאלמנתו חיה ושני ילדיו: הבן אוהד והבת טל.

בניגוד למשפחת בן יצחק, משפחות שקד לא המירו למזומן ולו מניה אחת. עד אמש. יורשי אהרון מכרו 40 מיליון מניות לפי מחיר של 270 פני למניה ותמורת 108 מיליון ליש"ט (140 מיליון דולר או כחצי מיליארד שקל). כך, מימשה משפחת אהרון כמחצית מהחזקתה ונותרה עם 12.9% מההון. למשפחת אבי שקד יש 24.1%.

כאמור, המכירה אינה מתבצעת רק על רקע נסיקת המניה. כפי שהסברנו כאן בעבר, שי בן יצחק תמיד היה קרוב יותר לאהרון. בינו לבין אבי, לעומת זאת, לא ממש היה קליק. כשאהרון נפטר, וילדיו קיבלו את הפיקוד על הון המשפחה, החתול השחור בין שי לאבי נהפך שמן יותר, ולא עזרה העובדה שאפילו יורשי אהרון לא ממש הסתדרו עם אבי. עדות חזקה לחוסר ההרמוניה ששרר בין 4 הצלעות הללו היא פיצוץ המו"מ למכירת החברה למתחרה הבריטית וויליאם היל בפברואר 2014. כעת, המימוש החלקי של יורשי אהרון מהווה הוכחה חזקה לחילוקי הדעות שבין 2 משפחות שקד.

לא הרבה ידוע על שני ילדיו של אהרון. המשפחה כולה מתרחקת מהתקשורת כמו מאש ומנהלת את הונה בעיקר בצורת Family Office. בין היתר, משקיעה החברה במיזמי קלינטק דרך קבוצת ההשקעות שלה, שקד גלובל.