תשכחו מ"חיקוי סיני": הסינים בדרך להוביל את שוק הגאדג'טים

התעשייה הסינית מנסה לשבור את התדמית הירודה באמצעות שלל פיתוחים מרשימים ובתמחור אגרסיבי

תעשיית מוצרי הצריכה בסין עוברת כיום מהפך. אם לפני כמה שנים סבלו המוצרים מתדמית של "מחיר נמוך ואיכות עוד יותר נמוכה", הרי שבשנים האחרונות הם עוברים שדרוג משמעותי בכל הנוגע לאיכות ולביצועים, תוך שמירה על תמחור אגרסיבי. את הטרנד מובילה תעשיית הטלפונים החכמים של סין, ששינתה הסטיגמות בנושא האיכות/מחיר, וכיום צועדים בעקבותיה מוצרים רבים נוספים. הוכחה לחלק המרכזי אותו תופסים הסיניים כיום מספקת תערוכת "CES אסיה", שתיפתח בקרוב ותיתן את הבמה המרכזית ליצרנים האסיאתיים והסיניים בפרט.

הנה כמה דוגמאות: 

שואב רובוטי חכם ב-250 דולר

כאשר מותגי האלקטרוניקה המבוססים של סין מסמנים לעצמם מטרה, היצרנים במערב נכנסים לבונקר.

זה מה שקורה לאחרונה בשוק הפורח של שואבי אבק רובוטיים ביתיים ודוגמה טובה מספק הדגם החדש Xshuai של חברת Haier שמושק בימים אלה בסין. נתחיל דווקא במחיר: 250 דולר, כולל משלוח חינם מהונג-קונג לארצות-הברית.

במחיר הזה מקבלים כיום פיצ'רים, שהוצעו עד לאחרונה בדגמי יוקרה בלבד. מלבד מערכת ניקוי בעלת חמישה שלבים, כולל ניקוי רטוב וייבוש, פילטר בתקן HEPA המחמיר, וגלגלים שמאפשרים התקדמות גם בשיפועים של עד 15 מעלות, מצויד הכלי בקישור אלחוטי לאפליקציה עם יכולת שליטה מרחוק באמצעות סמארטפון או מחשב. האפליקציה, שתומכת ב-8 שפות, מאפשרת לכבות ולהפעיל את המכשיר, לתזמן את הפעלתו, לעקוב אחר התקדמות הניקוי באמצעות מפה, לעבור ידנית בין מצבי הניקוי השונים ועוד.

ניתן גם לצפות בזמן אמת בהתקדמותו באמצעות מצלמת וידאו מובנית. המצלמה מצוידת ביכולת ראיית לילה, מה שמאפשר להשתמש ברובוט גם כמעין מערכת אבטחה. להנעה אחראית סוללת ליתיום שמאפשרת עד כשעתיים רצופות של עבודה ויש לה מנגנון טעינה אוטומטי או ידני. זהו המכשיר השני שמושק בז'אנר לאחר הרובוט MI של חברת שיאומי, שכבר הגיע לארץ בייבוא עקיף. כל זה, כאמור, בכ-900 שקל לפני עלות המשלוח לישראל.

שעון ספורט מקצועי

הסינים כבשו כבר מזמן את החלק התחתון והאמצעי של שוק השעונים החכמים, וכעת הם מסמנים לעצמם כמטרה גם את פלח שעוני הספורט המקצועיים. דוגמה אחת הוא השעון החכם החדש המכונה G9, שהושק החודש על ידי מותג סיני, שמכנה את עצמו בצניעות "No.1".

זהו השעון החכם הראשון בשוק עם שבב חדש מבית MTK הסינית, שנועד להתחרות מול העילית של קוואלקום ושות'. השבב מתוכנן לצריכת כוח נמוכה והוא מגיע עם רכיב GPS מובנה, שמאפשר למתאמן להקליט את המסלול המדויק שהוא עובר, או לנווט את דרכו הביתה, כאשר הנתונים מוקלטים או משודרים החוצה אלחוטית - כולל לרשתות חברתיות לפי בחירה. התקשורת מתבצעת באמצעות רכיב בלוטות' אולם השעון תומך גם בכרטיס SIM עצמאי משלו.

הוא כולל כמובן את מערך הפיצרים המקובל, כולל מצבים מתוכנתים מראש לפעילות תחת גג או ריצה באוויר הפתוח, סינכרון מצב הבריאות, מדידת דופק, שריפת קלוריות וכדומה. המסך בגודל 1.54 אינץ' מציע רזולוציה גבוהה והשעון עומד בתקן בין לאומי לחסינות בפני מים ואבק.

המחיר טרם פורסם אך על פי מחירי שאר הדגמים של החברה הוא יעמוד על עשרות בודדות של דולרים. 

"רחפן" תת-מימי

הסינים לא תוקפים רק נישות קיימות ומנסים ללכת בעקבות המערב אלא, לעתים, גם מנסים להמציא נישות חדשות. דוגמה אחת הוא ה"רחפן התת-מימי" של חברת Powervision הסינית. מדובר בכלי תת-מימי חשמלי שנשלט מרחוק ומאפשר צילום של הנעשה במעמקים באמצעות מצלמת וידאו וסטילס באיכות 4K. למי שרוצה לשקוע בחוויה מוצעים גם משקפי VR לצפייה דרך מצלמת הרובוט בזמן אמת.

השליטה מתבצעת באמצעות כבל באורך של כמה עשרות מטרים, שמעביר את שידור הווידאו ליחידת שלט ניידת כאשר הכבל גם משמש להעברת חשמל מסוללה. המכשיר מסוגל לצלול לעומק של עד כ-30 מטרים, כולל בטמפרטורות קיצוניות (מתחת לקרח למשל), במים מלוחים או מתוקים ואפילו בבריכות שחייה.

מעבר ליכולות הצילום התת-מימיות זהו גם כלי עזר לדייגים חובבים, שרוצים לשבור את חוקי המשחק. מארז סונאר אופציונלי מאפשר למפות שטחים תת-מימיים ולהקות של דגים, ואביזר נוסף מאפשר להוליך אל היעד חוט של חכה עם פיתיון, כדי להקטין את מרכיב המזל בדייג. המכשיר יוצא כיום לשוק במחיר שנע בין כ-1,500 ל-1,800 דולר, בהתאם לאופציות.