מכרז חדש: מי יפעיל את הדיוטי פרי בטרמינל 1 ו-3 בנתב"ג?

המכרז יוצא לקראת סיום החוזה עם ג'יימס ריצ'רדסון בסוף 2017 ■ תנאי המכרז יאפשרו להגיש הצעות להפעלת הדיוטי פרי בטרמינל 1 (המיועד לטיסות לואו קוסט) או בטרמינל 3 (המיועד לטיסות בינלאומיות) ו/או בשני הטרמינלים יחד

דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון נתב"ג / צילום:  תמר מצפי
דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון נתב"ג / צילום: תמר מצפי

נערכים לסיום החוזה עם ג'יימס ריצ'רדסון בנמל התעופה בסוף שנת 2017: המכרז החדש להפעלת מתחם הדיוטי פרי (בו נמכרים מוצרי אלכוהול, תמרוקים ושוקולדים) בנתב"ג יוצא לדרך. תנאי המכרז יאפשרו להגיש הצעות להפעלת הדיוטי פרי בטרמינל 1 בלבד (המיועד לטיסות לואו קוסט) או בטרמינל 3 (המיועד לטיסות בינלאומיות) ו/או בשני הטרמינלים יחד.

טרמינל 1 צפוי להיפתח לתנועה ב-19 ליוני, ובשלב זה תופעל בו חנות של ג'יימס ריצ'רדסון. טרמינל 1 מיועד לטיסות לואו קוסט, ותנועת הנוסעים בו צפויה לעמוד על 1.5 מיליון נוסעים בשנה. היות והוא בעל אופי מקומי יותר, רשות שדות התעופה מפרידה את האפשרות להגיש מכרז לטרמינל הזה מפעילות החנות בטרמינל 3, בו מעריכים את תנועת הנוסעים ב-8 מיליון בשנה. המשמעות היא שבטרמינל 1 למשל יכולה לפעול רשת מקומית, ובטרמינל 3 רשת בינלאומיות, או שבשני הטרמינלים תפעיל את החנויות אותה חברה.

הזוכה החדש במכרז (לממכר תמרוקים, סיגריות, אלכוהול ושוקולדים) יהיה תקף למשך 10 שנים, כשהמכרז פתוח לחברות בינלאומיות המפעילות חנויות פטורות ממכס בשדות תעופה ברחבי העולם (דוגמת חברת דיוטי פרי אמריקה, חברת היינמאן ועוד).

במסגרת המכרז תאפשר המפעילה החדשה לנוסעים לערוך קנייה מקוונת בטרם הנסיעה לחו"ל (ולשלם בנמל התעופה במעמד איסוף החבילה) - מה שקיים בנמלי תעופה שונים בעולם דוגמת גרמניה (שם מפעילה את החנויות חברת היינמאן).

תנאי המכרז גם משנים את מנגנון ההצמדה לגידול בהיקף הנוסעים, מ-70% כיום ל-40% לפי תנאי המכרז החדש.

מתחם הדיוטי פרי שבמכרז משתרע על שטח של כ-15,000 מ"ר. שטחי המסחר בדיוטי פרי, הנפרשים על כ-12,000 מ"ר, כוללים כ-70% חנויות וכ-30% שטחי מזון ומשקאות. מחצית משטחי המזון והמשקאות ממוקמים באזורי הישיבה הציבוריים. 

נציין כי חברת ג'יימס ריצ'רדסון תוכל גם היא לגשת למכרז.