סומוטו רוכשת חברה ב-14.5 מיליון דולר במזומן ובמניות

החברה הנרכשת, חברת פרסום בווידאו מצפון אמריקה, ייצרה הכנסות של כ-4 מיליון דולר בארבעת החודשים הראשונים של 2017, עם רווחיות תפעולית (EBITDA) של 900 אלף דולר

חברת סומוטו, שאותה מוביל המנכ"ל בן גירון, רמזה בחודשים האחרונים לא מעט פעמים כי בכוונתה להמשיך ברכישה של חברות, וכעת היא מיישמת את תוכניתה. החברה דיווחה הבוקר (א') כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת מלוא הבעלות על חברה מצפון אמריקה הפועלת בתחום הפרסום בווידאו באינטרנט, שיש לה משרדים בישראל.

תמורת הרכישה תשלם סומוטו , הפועלת בתחום השיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ושירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, סכום של כ-3.5 מיליון דולר במזומן ומניות (בחלקים שווים) במועד השלמת העסקה ועוד תשלומים מבוססי עמידה ביעדים של עד כ-11 מיליון דולר במשך שלוש השנים הבאות - כך שסכום הרכישה עשוי להסתכם ב-14.5 מיליון דולר.

החברה הנרכשת הוקמה ב-2016 וייצרה הכנסות של כ-4 מיליון דולר בארבעת החודשים הראשונים של 2017, עם רווחיות תפעולית לפני הפחתות (EBITDA) של 900 אלף דולר.

השלמת העסקה צפויה בספטמבר

היעדים שנקבעו משקפים הכנסות מצטברות של כ-80 מיליון דולר ויעד EBITDA מצטבר של 16.5 מיליון דולר עבור התקופה. אם הביצועים יעלו על היעדים, התשלום לחברה הנרכשת אף עשוי לגדול מעבר לסכום שעליו סוכם בין הצדדים. השלמת העסקה תלויה בהתקיימות תנאים מסוימים וצפויה במהלך ספטמבר 2017.

עוד מציינים בסומוטו כי החברה הנרכשת היא אמנם חברה צעירה, אבל מנהליה מביאים עמם ניסיון של שנים רבות בתחום הפרסום בווידאו ובשוק הבינלאומי. גירון הצהיר בחודשים האחרונים כמה פעמים כי מטרתה של סומוטו היא להגיע כבר במהלך 2017 לקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר. היום הוא אמר כי "הרכישה היא במסגרת אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלנו, להרחיב את תחומי הפעילות, ולהגדיל את היקפי הפעילות והרווח. להערכתנו, רכישת חברת המטרה תיצור ערכים מוספים משמעותיים וסינרגיה רבה לפעילות הנוכחית של סומוטו בתחום הווידאו, שהיוותה כ-63% מסך הכנסות סומוטו ברבעון הראשון של 2017".

מניית סומוטו, הנסחרת בתל-אביב, כמעט הכפילה את עצמה בשנה האחרונה, ושוויה של החברה הגיע לכ-240 מיליון שקל. בחברה מקדמים בחודש האחרון מהלך של רישום מניות החברה למסחר גם בנאסד"ק, ללא גיוס הון, כשהמטרה היא לרשום את המניות למסחר בנאסד"ק עד סוף הרבעון השלישי של 2017.

ברבעון הראשון השנה הציגה סומוטו הכנסות של 14.5 מיליון דולר - צמיחה של 49% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה החברה על ירידה של 58% ברווח הנקי, שהסתכם ב-636 אלף דולר. סומוטו ביצעה שתי רכישות חשובות ב-2016, כשבתחילת השנה קנתה את חברת הפרסום בווידאו טרסר בכ-14 מיליון שקל, ובאוגוסט קנתה את מימ וידאו (MV) ב-3.5 מיליון דולר, ועוד 9.5 מיליון דולר בתלות בעמידה ביעדים.