תאגיד LVMH רכש 36% מחברת האיפור איל מקיאג' ב-34 מ' ד'

החברה נמצאת בבעלות היזם אורן הולצמן מאז 2013 ■ מטרת ההשקעה היא להתרחב לארה"ב, ולכן מצד הרשת נעשתה פנייה רק לקרנות אמריקאיות ■ כעת מתוכנן להחדיר את המותג בעשרות חנויות, וחנות ראשונה צפויה להיפתח בניו-יורק כבר בתחילת 2018

אורן הולצמן  / אבי ולדמן
אורן הולצמן / אבי ולדמן

קרן ההשקעות האמריקאית הגדולה בעולם בתחום הצרכנות, L Catterton, המנהלת 14 מיליארד דולר ושותפה של תאגיד היוקרה LVMH שבבעלות קבוצת ארנו, השקיעה 34 מיליון דולר בחברת האיפור איל מקיאג' בתמורה ל-36% מהחברה, ששוויה הוערך לצורך העסקה ב-95 מיליון דולר.

השליטה בחברה תישאר בידי אורן הולצמן, מנכ"ל ובעלי המותג. ההון שגויס יממן את החדרת המותג לארה"ב בעשרות חנויות. החנות הראשונה מיועדת להיפתח בניו-יורק בתחילת 2018.

איל מקיאג' היא רשת איפור מקצועי אמריקאית שנוסדה ב-1972 בניו-יורק, ועל-פי הערכות בשוק מגלגלת מחזור של 90 מיליון דולר. בשנת 2000 הגיעה הרשת לישראל בזכיינות. ב-2013 איל מקיאג' נקלעה לקשיים, והולצמן, 33, שעבד קודם כרואה חשבון בתחום המיזוגים והרכישות בארנסט אנד יאנג, רכש את השליטה בחברה ואת הזיכיון של הרשת בישראל מידי כונס נכסים ב-12 מיליון שקל. ב-2015 רכשה החברה הישראלית את הבעלות על המותג הבינלאומי ממייסדי הרשת האמריקאים.

מאז 2013 הוכפל מספר הסניפים של הרשת, וכיום היא מונה 41 סניפים בישראל בלבד. החברה מפעילה 5 בתי ספר מקצועיים ומעסיקה 350 עובדים.

LVMH הוא תאגיד צרפתי בינלאומי בתחום מוצרי מותרות, שנוצר לאחר מיזוג בין בית האופנה לואי ויטון וחברת האלכוהול Moet Hennessy. לתאגיד LVMH יש כ-60 חברות-בנות המייצרות מגוון מוגבל של מותגי יוקרה, בהם דיור, ספורה וג'יבנשי.

חברת כריסטיאן דיור מחזיקה ב41.36% ממניות LVMH ו-59.01% מזכויות ההצבעה בה. ברנאר ארנו הוא בעל מניות השליטה בדיור ומשמש כיושב ראש מועצת המנהלים של שתי החברות. הצלחתו של ארנו בשילוב מותגים נחשקים רבים תחת גג תאגידי אחד היוותה מודל לחיקוי לחברות אחרות.

לדברי הולצמן, מאז 2015 עובדים בחברה על תוכנית אסטרטגית, ועלתה השאלה אם לגייס כסף היום, כלומר מראש, או לגייס לאחר פתיחה של חנות ראשונה. "פעלנו בשני הצירים", אמר הולצמן, "פניתי לכמה קרנות אמריקאיות, זו הייתה המטרה. לא רציתי קרן פרייבט אקוויטי ישראלית, למרות שהיו לא מעט שפנו אלינו".

- למה?

"בישראל הרשת מבוססת ויציבה, אני לא מתכוון להכפיל אותה בכמות סניפים, ולכן אני צריך כוח ומישהו שיודע לפתוח דלתות ולבנות מותגים בארה"ב בתור שותף שלי. אם הייתי לוקח קרן ישראלית, חוץ מכסף לא היה יוצא לי מזה כלום. הקרן הזו היא קרן הצרכנות הגדולה בעולם, היא יודעת לבנות מותגים, היא משקיעה בחברות כשהמטרה של הכסף היא התפתחות למדינות נוספות, וזו המטרה פה. הם דירקטורים אצלנו, ויש להם נטוורק מדהים שיכול להקל עלינו מאוד בהתרחבות. השליטה נשארה אצלנו".

- יהיה שוני בין הסניפים בישראל לבארה"ב?

"לא. לקחנו את המשרד של זהא חדיד מלונדון לעצב את החנויות, וזה עיצוב שאנחנו עובדים עליו כבר שנה וחצי. זה יהיה קונספט שלא נראה כמותו".

רשת איל מקיאג'

תחום: איפור מקצועי

סניפים: 41

עובדים: 350

מנכ"ל: אורן הולצמן

מחזור מכירות שנתי: 90 מיליון דולר