פישמן: "הבנקים יודעים שאין לי עוד כסף לתת"

אחרי שפורסם כי הבנקים מתנגדים להסדר החוב עמו, אומר איש העסקים אליעזר פישמן בראיון לחדשות 2 שהוא לא מודאג: "הם לא יצליחו לתפוס נכסים אחרים כי אין, סתם מקשקשים כדי להפעיל לחץ"

אליעזר פישמן / צילום: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צילום: תמר מצפי

"שיכריזו עליי כפושט רגל, מישהו לא נותן להם?" - כך אמר הערב (ב') איש העסקים אליעזר פישמן, החייב לבנקים לאומי ופועלים יותר כ-4.2 מיליארד שקל.

בשיחה עם חדשות 2 אמר פישמן כי הוא לא שמע על כך שבנק הפועלים הודיע על התנגדותו להסדר החוב עמו, וכי גם בבנק לאומי דרשו הבהרות נוספות בטרם יחליטו על עמדתם. "אני לא מייעץ, שיעשו מה שטוב להם", אמר.

לפי פישמן, הכרזה עליו כפושט רגל לא תכניס לבנקים כסף רב יותר מאשר הסדר החוב. "הם יודעים שאין לי עוד כסף לתת, הם לא יצליחו לתפוס נכסים אחרים, כי אין. סתם מקשקשים כדי להפעיל לחץ, הם לקחו את הכול, נקודה".

עוד ציין פישמן כי ביתו רשום על-שם אשתו: "זה כבר 30 שנה על-שמה. היא הסכימה בשביל ההסדר לתת חלק מהבית - אם אין הסדר, אני לא צריך לעזוב את הבית", הבהיר.

לדבריו, הטענות כי הוא אינו מסוגל להביא כספים באופן עצמאי אינן נכונות. "את כל הכסף שלי לקחו, לקחו רכוש בכמעט 2 מיליארד שקל - מאיפה אני מביא את זה, מסבתא שלי?", כעס. "אני לא מבין, שיעשו מה שטוב להם".

עוד הוא הכחיש כי ניתן לתפוס נכסים שלו שהעביר על-שם ילדיו. "זה כסף שלהם. יש חוקים במדינת ישראל, ואם לפי החוקים האלה זה לא בסדר, אז שייקחו - אבל אם אומרים שפעלתי בעורמה, ואין להם הוכחות, אז שלא יגידו", הצהיר. לדבריו, בתי ילדיו רשומים על-שמם כבר שני עשורים.

איש העסקים מצהיר כי הוא אינו לחוץ סביב הסוגיה. "אני רגוע - אם יכולתי להועיל הייתי עושה משהו, זה הכול. אני בן 75 עוד מעט, אז זה באמת לא קריטי", הוסיף. "האישה והילדים במתח, אבל לא נורא, יעבור להם".