אייפקס רוכשת 55% מרשת מקס סטוק לפי שווי של כ-300 מ' ש'

ההסכם נחתם ■ הרשת מוכרת בין היתר ריהוט, ציוד חזרה לבית הספר, כלים חד-פעמיים, הלבשה וטקסטיל במחירים נמוכים ■ אייפקס תשלום 170 מיליון שקל

זהבית כהן / צילום: תמר מצפי
זהבית כהן / צילום: תמר מצפי

ההסכם נחתם: קרן אייפקס ישראל בניהולה של זהבית כהן רכשה 55% מרשת מקס סטוק לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל. הניהול נשאר בידי היזמים. מחזור המכירות של הרשת מוערך ב-360 מיליון שקל.

רשת מקס סטוק מפעילה 41 סניפים ברחבי הארץ, המחזיקים במגוון של מעל 10,000 פריטים בכל סניף. הרשת מוכרת בין היתר ריהוט, ציוד חזרה לבית הספר, כלים חד-פעמיים, הלבשה וטקסטיל במחירים נמוכים. בעלי הרשת ומייסדה הוא אורי מקס, ומבחינת אסטרטגיה ומבנה ניהולי, מקס סטוק דומה לרשתות הדיסקאונט מתחום המזון.

גורמים בענף העריכו באוזני "גלובס" כי יהיה קשה לקרן אייפקס לשמר את הרווחיות הגבוהה של הרשת, כיוון שכיום אין בה כמעט מנהלים בתפקידים בכירים, ואורי מקס מעורב בפעילות החנויות עד רמת חלוקת המשכורות, כך שאם ינסו להוסיף לשם מנהלים בדרגים בכירים שיהיה צורך לספק להם משכורות גבוהות, הרווחיות של הרשת עשויה להיפגע באופן משמעותי".

לפני כשנה דווח כי קרן אייפקס ניהלה מגעים מתקדמים לרכישת רשת האופנה רנואר, שלא הבשילו לבסוף לידי עסקה, ולפני מספר שנים ניהלה הקרן מגעים גם עם קבוצת האופנה פוקס, שלא צלחו בסופו של דבר.
לפני כ-3 שנים אייפקס מימשה השקעתה בקבוצת תנובה במכירה לתאגיד הסיני ברייט פוד לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל. 

את אייפקס ייצג עו"ד רן חי ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, ואת רשת מקס סטוק ייצג עו"ד גיא גיסין.