הלמן אלדובי תחל להיסחר היום לפי שווי של 137 מיליון שקל

אתמול הושלם המיזוג של בית ההשקעות עם סוהו נדל"ן, והמסחר במניה יחל היום ■ הלמן אלדובי מנהל 44 מיליארד שקל ומנוהל ע"י רמי דרור

רמי דרור / צילום: תמר מצפי
רמי דרור / צילום: תמר מצפי

הגם ש בתי ההשקעות עוסקים במסחר בבורסה, הם עצמם, בחלקם הגדול, אינם נסחרים בבורסה המקומית. על רקע זה הפך היום בית ההשקעות הלמן אלדובי לחברה ציבורית, וזאת לצד מספר מועט יחסית של מתחרים מהתחום - מיטב דש (שלפני חודשים ספורים נחתמה עסקה למכירתו), אי.בי.אי, אנליסט וגם ילין לפידות, שמחצית ממניותיו מוחזקות על ידי אטראו (לשעבר לידר שוקי הון).

היום (ג') הודיע בית ההשקעות הלמן אלדובי, שמנהל נכסים פיננסיים בהיקף של כ-42 מיליארד שקל, כי הפך לציבורי ויתחיל להיסחר מהבוקר בבורסה של תל-אביב לפי שווי של כ-137 מיליון שקל, לאחר שאמש הושלמה עסקת מיזוגו לתוך השלד הבורסאי סוהו נדל"ן. בעלי המניות הנוכחיים של הלמן אלדובי יחזיקו ב-70% מהחברה, והציבור (בעלי המניות בסוהו; ר"ש) יחזיק ביתרת המניות.

לדברי רמי דרור , מנכ"ל הלמן אלדובי, "הפיכתנו לחברה ציבורית מציבה את בית ההשקעות בעמדת זינוק מצוינת להרחבת פעילותו ולכניסה לתחומים חדשים ולרכישות נוספות בשוק ההון. מבנה העסקה הנוכחי מאפשר להלמן אלדובי כניסה מהירה לבורסה ומקורות הוניים, שיאפשרו לפתח מנופי צמיחה תוך ניצול הזדמנויות בשוק ההון".

הלמן אלדובי הוקם ב-1995 ומאז צמח גם הודות לרכישות ומיזוגים - ובראשם המיזוג עם הדס ארזים. הוא נמנה עם השורה השנייה של בתי ההשקעות הגדולים בישראל, ואינו נמנה עם "אריות השוק". עיקר הנכסים של בית ההשקעות הם בתחומי הפנסיה והגמל וההשתלמות. נזכיר כי קרן הפנסיה של בית ההשקעות היא אחת משתי הקרנות שזכו במכרז קרן פנסיית ברירת המחדל של משרד האוצר, לצד זו של מיטב דש.

מייסדי בית ההשקעות, שישלטו מעתה בחברה הציבורית, הם אורי אלדובי (היו"ר) ורוני הלמן, ובעלי המניות האחרים הם דורה ודוד יזרעאל, אייזיק סיטון ופיטר פרידמן. ערן מיטל, בעבר מנכ"ל דלק נדל"ן, וחנניה אסיאג, בעלי השליטה בשלד סוהו נדל"ן עד להשלמת העסקה, מחזיקים כל אחד בכ-4.5% ממניות בית ההשקעות הציבורי, כשבמסגרת העסקה הם קיבלו תשלום נוסף של כמה מיליוני שקלים כל אחד.

בסוף ההליך ישונה שם החברה הציבורית מסוהו נדל"ן להלמן אלדובי בית השקעות. היום הודיעו אנשי הלמן אלדובי כי "בימים הקרובים (עד להשלמת החלפת השם ברשם החברות) עדיין תמשיך המניה להיסחר תחת השם סוהו נדל"ן, כחברה במגזר הפיננסי, ובהמשך ישונה שם החברה הנסחרת ל'הלמן אלדובי בית השקעות' בכפוף לאישור רשם החברות".

נזכיר כי טרם העסקה, בפברואר השנה, חתם בעל עניין בסוהו נדל"ן, דני מגן, על הסכם למכירת כל החזקותיו בה, 10.4%, בתמורה לכ-4.25 מיליון שקל. מגן, בעלי בית ההשקעות הקטן טופ אלפא, נכנס להשקעה בחברה לפני שנים אחדות, עוד קודם שהשליטה בה עברה לידי מיטל. במכירת המניות מימש מגן רווח נאה.

 

שווי שוק של בתי ההשקעות הנסחרים בבורסה
 שווי שוק של בתי ההשקעות הנסחרים בבורסה