להפוך לעל-אדם: פיתוח מהפכני חדש מיפן מעורר הדים בעולם

חוקרים מיפן פיתחו מערכת ידיים ביוניות שאינה מיועדת לנכים אלא למשתמשים הנדרשים לבצע משימות מורכבות וצריכים להיעזר לשם כך ב-4 ידיים ■ כך פועל התקן MetaLimbs החדש, המיועד ללבישה על הגוף בדומה לתיק גב

meta limbs / צילום: מתוך הוידאו
meta limbs / צילום: מתוך הוידאו

אם אתם מרגישים לפעמים שאינכם מצליחים להתמודד עם אתגרי החיים בשתי ידיים בלבד, אולי מה שחסר לכם זה פשוט עוד זוג ידיים. או במקרה של הפיתוח הזה - שתי ידיים רובוטיות שפועלות בשיתוף-פעולה עם הידיים הביולוגיות שלכם .

חוקרים מיפן פיתחו מערכת ידיים ביוניות שאינה מיועדת לנכים אלא למשתמשים המעוניינים ב-4 ידיים. התקן MetaLimbs מיועד ללבישה על הגוף בדומה לתיק גב. התיק מחובר לשני מערכי חיישנים, האחד מתרכז באזור הברכיים והשני בקצות כפות הרגליים. לאחר כמה שעות אימון יכול המשתמש להפעיל את הידיים הבייוניות באמצעות תנועת גופו ורגליו, בעוד שידיו הטבעיות נותרות פנויות לבצע כל פעולה אחרת.

במקור תוכננה המערכת להיות מבצעית בישיבה, אם כי החוקרים גילו בדיעבד כי ניתן להשתמש בה גם בעמידה לצורך מטלות מסוימות. כרגע מדובר בהדגמת טכנולוגיה בלבד, ולא נראה סביר כי הידיים הרובוטיות הללו יהפכו בעתיד הנראה לעין למוצר מסחרי.

עם זאת, הקונספט עצמו בהחלט נראה מסקרן, וייתכן שעוד נראה אותו חוזר במהדורה פרקטית יותר, כדוגמת מערכת המסוגלת לסייע למשתמש באופן אוטומטי, במקום להישען על הוראות מאצבעות הרגליים או מהאגן.