רשמית: דירקטוריון בנה"פ תומך בהליך פשיטת רגל לפישמן

הפועלים הוא הנושה הגדול ביותר של פישמן, כאשר החוב לבנק עומד על 1.8 מיליארד שקל מסך חובות המוערך ב-3 מיליארד שקל

אליעזר פישמן / צילום: שלומי יוסף
אליעזר פישמן / צילום: שלומי יוסף

עכשיו זה רשמי: בנק הפועלים החליט ללכת להליך פשיטת רגל עם אליעזר פישמן. היום (ה') התכנס דירקטוריון הבנק שבראשות עודד ערן והחליט לתמוך בעמדת ההנהלה שלא לקיים מגעים לשיפור הסדר החוב, ובמקום זאת לקדם הליך של פשיטת רגל.

"ההצעה בדבר הסדר הנושים של פישמן שהועברה אלינו אינה מקובלת על בנק הפועלים. עמדתו של הבנק הייתה והנה שיש לנקוט בכל האמצעים המשפטיים כנגד פישמן, לרבות קידום הליכי פשיטת רגל כנגדו", נכתב במכתב עליו חתום ראש החטיבה העסקית, יעקב אורבך.

בנק הפועלים הוא הנושה הגדול ביותר של פישמן, כאשר רק החוב לבנק עומד על 1.8 מיליארד שקל. בסיום ישיבת הנושים שנערכה שלשום (ג'), הוחלט כי הבנק ינהל מגעים במשך 30 יום בניסיון לשפר את ההסדר שבמבנהו הנוכחי כולל תספורת של 80% מהחוב. אולם הבנק מיהר להבהיר כי אין בכוונתו לנהל מגעים שכאלה, והיום אף עשה זאת רשמית עם אישור הדירקטוריון.

התנגדות הבנק לקיים מגעים לשיפור ההסדר, כמו גם התנגדות יתר הבנקים להסדר, סוללת את הדרך להליך פשיטת רגל לפישמן, שסך חובותיו האישיים עומדים על יותר מ-3 מיליארד שקל.

אמנם נראה כרגע כי הכיוון של הבנקים הוא הליכה לפשיטת רגל, אך עדיין רחוק היום בו יוכרז פישמן כפושט רגל. הליך שכזה נחשב ארוך ומורכב, ובכל שלב ניתן יהיה לעצור אותו ולנסות לגבש הסדר חדש.

לא מן הנמנע כי הבנקים יחכו שהמהומה תירגע, הציבור ישכח מהנושא ויעבור לעסוק בנושאים אחרים - ואז יסגרו בסופו של דבר הסדר, שיוצג ויוסבר כחלופה הטובה ביותר לבנקים ולציבור, שהוא הרי בעל המניות המרכזי שלהם.