חילופי עונות: הסמאטרפונים האסייתים שיעשו לכם את הקיץ

מאות מיליוני בני אדם ייצאו בקרוב לחופשה, ולפחות חלקם יפנקו את עצמם בסמארטפון חדש

עונת הקיץ הפכה בשנים האחרונות לעונה חמה של רכישות ושדרוגי סמארטפונים. הבגדים מתקצרים, הטלפונים שהיו חבויים במעיל נחשפים ומאות מיליונים יוצאים לחופשה ומצטיידים בטלפון חדש לצורך נסיעה או כמתנה לסיום הלימודים.

גם תעשיית הסמארטפונים, שעיקר הפעילות שלה מתמקד כיום במזרח אסיה, נערכת לקראת העונה עם שלל חידושים מרתקים. במציאות שבה היצרנים הסיניים מתחרים בכל העולם, ובעיקר זה בזה, על הורדת מחירים גם יחס הביצועים לדולר משתפר במהירות.

אסוס זנפון AR: למתנתקים מהמציאות

אחרי חשיפה מוקדמת בתערוכת CES ולא מעט עיכובים, יוצא החודש לשוק העולמי הטלפון החדש של אסוס הטיוואנית, שנקרא זנפון AR. ייחודו של הטלפון הוא ב-3 חיישני מצלמה בחלקו האחורי, שתומכים במיפוי תלת ממדי של החלל. הפונקציה שימושית מאוד לארכיטקטים ולמי שמעוניין למפות את החלל בביתו, למדוד עומק, לעקוב אחרי תנועה וכדומה.

אבל כפי ששם הדגם רומז, הטכנולוגיה נועדה בעיקר ליישומי מציאות מדומה. הטלפון מגיע מבראשית עם תמיכה בטכנולוגיית טנגו מבית גוגל, שמאפשרת הצגת מידע ותמונות וירטואליות על סביבה אמיתית, ללא צורך במשקפי מציאות מדומה, והוא כמובן תומך בשלל משחקי ה-VR המתקדמים שהופיעו ויופיעו בטכנולוגיה הזו.

פרט לכך זהו דגם עם מפרט מתקדם, שכולל בין השאר צ'יפ מדגם סנאפדרגון 821, מסך 5.7 בטכנולוגיית אמולד ורזולוציה 2K, זיכרון RAM בנפח של 6 או 8 ג'יגה. הטלפון יוצא לשוק עם אנדרואיד 7 (נוגט) ותמיכה בכל הרשתות המקובלות. התמחור צפוי להיות אגרסיבי למדי.

ZTE נוביה 17: הסינים בהיסטריה

לא רק מעריצי סמסונג ואפל ממתינים שעות בתור וישנים בשקי שינה בתקווה להיות הראשונים שיקבלו את מכשירי הדגל החדשים של המותג הנערץ עליהם. ההיסטריה קיימת גם בסין - שוק שמוכר מאות מיליוני יחידות בשנה - סביב מכשירי הדגל של השמות הגדולים.

כך, למשל, השיקה חברת ZTE ב-1 ביוני את מכשיר הדגל החדש שלה נוביה Z17 והמשלוח הראשון של כעשרת אלפים יחידות, נמכר בתוך פחות מדקה. זאת למרות, שמחירו נע בין כ-400 ל-600 דולר ליחידה. המכשיר עצמו נראה חיצונית כמו העתק של סמסונג EDGE, אולם הוא כולל הרבה חידושים וטכנולוגיה עילית.

זהו אחד המכשירים הראשון בשוק, שתומכים בגרסה 4 של טכנולוגיית Quick Charge מבית קוואלקום, שמאפשרת טעינה של כ-50% מקיבולת הסוללה תוך 25 דקות בלבד, פועלת בטמפרטורות נמוכות משמעותית מבעבר ותומכת בחיבורי USB עתידיים.

הטלפון מצויד במעבד סנאפדרגון 835 עדכני במהירות של 2.45 ג'יגהרץ, מצויד במסך 5.5 אינץ' ללא שוליים, מכיל זיכרון פנימי של עד 8 ג'יגה, מצויד במצלמה ראשית של 23 מגה פיקסל עם זום אופטי ודינמי ובמצלמה קדמית של 13 מגה פיקסל, ממוגן נגד מים ואבק וארוז במיטב החומרים. כמקובל בסין, אפשר לצפות לירידת מחירים משמעותית מאוד לאחר דעיכת ההיסטריה.

יולפון ג'מיני פרו: טלפון גיימרים ב-240 דולר

גיימרים רציניים, שרוצים טלפונים עם תמיכה הולמת במשחקים מורכבים דוגמת NBA 2K 2007 וכו' נאלצו עד היום לרכוש מכשירי קצה יקרים מאוד של מותגים ידועי שם. אבל כיום מתחילים הסינים להיכנס גם לנישה הזו ודוגמה אחת הוא הדגם ג'מיני פרו של המותג הסיני Ulefone. הדגם מצויד במפרט חומרה רציני, כולל הצ'יפ החדש X27 מבית מדייטק הסינית, שפועל במהירות שעון של 2.6 ג'יגהרץ. הדגם מצויד גם במעבד גרפי עם 4 ליבות עם זיכרון וידאו ייעודי של ארבעה ג'יגה, ומסוגל להריץ גרפיקה ומשחקים בקצב ממוצע של כ-60 פריימים לשנייה.

כהוכחה לרצינותה הציגה החברה ציונים גבוהים מאוד במבחנים של אפליקציות, שבוחנות את עוצמת העיבוד הגרפי. הטלפון מצויד בצמד חיישני תמונה של 13 מגה פיקסל מבית סוני, בגוף אלומיניום איכותי ובמסך 5.5 אינץ'. יש גם חיישן טביעות אצבע ומערכת הפעלה אנדרואיד 7 וכל הטוב הזה עולה באתרים הסיניים כ-249 דולר.

UMIdigi Z1: דק עם כוח

מותגי טלפון סיניים חדשים צצים כיום כמו פטריות במטבח של שף וכולם שואפים להציג גימיק טכנולוגי כדי להתבלט מעל התחרות הצפופה. במקרה של המותג UMIdigi, הגימיק הוא "הטלפון הדק בעולם בעל הסוללה הגדולה".

כידוע, ככל שהטלפון דק יותר חיי הסוללה שלו קצרים יותר, אולם החברה טוענת שמכשיר הדגל החדש Z1, שיצא החודש לשוק, מציע טכנולוגיית סוללה חדשה שתספק מעל 3,000 מילי אמפר למרות עובי כולל של 6.95 מילימטר בלבד - כמילימטר פחות מזה של סמסונג S8 החדש.

המכשיר יוצע עם זיכרון RAM פנימי בנפח של 6 או 8 ג'יגה - מהגבוהים בשוק - עם מסך איכותי ושאר אלמנטים מתקדמים המחיר צפוי לנוע בין כ-300 ל-500 דולר בהתאם לדגם.

גאדג'טים לסמארטפונים: ראיית לילה

למרות כל הביצועים המרשימים, שנדחסים לתוך הסמארטפונים המודרניים, תמיד יהיה מי שירצה קצת ייחודיות וביצועים אקזוטיים. לשם כך נועדו תוספות חיצוניות, שמתחברות לטלפונים קיימים, וגם כאן היצירתיות חוגגת.

החודש, למשל, השיקה חברת ההדמיה התרמית FLIR את התקן ראיית הלילה והחום הקומפקטי FLIR ONE, שעולה כ-200 דולר מיועד להתקנה על דגמים עם מערכת ההפעלה של אפל או אנדרואיד.

זהו הדור השלישי של ההתקן והוא קטן וקל מקודמיו: מידותיו 67X34 מ"מ, עוביו 14 מ"מ והוא שוקל פחות מ-40 גרם. הוא מתחבר לטלפונים באמצעות חיבור ה"לייטנינג" (אייפון) או חיבור ה-USB (אנדרואיד).

ההתקן מצויד בשני חיישנים - אחד לראיית חום והשני הוא חיישן תמונה רגיל, כאשר אפליקציית עיבוד תמונה משלבת ביניהם ומציגה את מפת הטמפרטורות על הרקע הנכון.

מלבד שימושים מקצועיים בענף השרברבות (איתור צינורות), החקלאות ועוד ניתן להשתמש בהתקן לצורך אבטחה והתמצאות בחושך מוחלט.