בני הזוג נתניהו: "לא הייתה לנו מעורבות בפיטורי דן מרגלית"

רה"מ ורעייתו דחו את הטענות כי דחפו לפיטוריו של מרגלית מ"ישראל היום": "רעיית רה"מ לא שוחחה עם בועז ביסמוט חודשים ארוכים, לטענות אין אחיזה במציאות" ■ מרגלית טען כי רה"מ רצה בפיטוריו, בתו האשימה כי שרה נתניהו דרשה זאת

דן מרגלית, בנימין נתניהו / צילומים: איל יצהר
דן מרגלית, בנימין נתניהו / צילומים: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה דחו הערב (ה') את הטענות כי דחפו לפיטוריו של העיתונאי דן מרגלית מ"ישראל היום", ובהודעה מטעמם נמסר כי לא הייתה להם "בשום שלב מעורבות כלשהי בעניינים כלשהם הנוגעים למרגלית".

בהודעת בני הזוג נתניהו הוכחשה הטענה שפרסמה בתו של מרגלית, שירה, ולפיה רעיית ראש הממשלה היא שדרשה את המהלך. לפי מרגלית עצמו, בדברים שאמר בגלי צה"ל, "אילו הייתי כותב 'ביבי גאון, ושרה התנהגה נפלא עם טראמפ' - לא היו מפטרים אותי". אתמול נודע כי מרגלית יכתוב בעמודי הדעות של עיתון "הארץ".

"רעיית ראש הממשלה לא שוחחה עם בועז ביסמוט זה חודשים ארוכים, מאז מסע ראש הממשלה לאפריקה, שם פגשה את מר ביסמוט באקראי בנוכחות עיתונאי מוכר מחדשות 2. הגברת נתניהו אינה מכירה כלל את בתו של דן מרגלית. צר לנו על הטענות המופרכות שהועלו בעניין זה, ואשר אין להן שום אחיזה במציאות", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "ראש הממשלה ורעייתו למדו לראשונה על סיום עבודתו של מר מרגלית בעיתון 'ישראל היום' רק מן הדיווחים בתקשורת".

עם פיטוריו, מרגלית עמד בתוקף על כך שפוטר ללא כל משא-ומתן. לדבריו, לא מדובר במהלך התייעלות, שכן בעיתון לטענתו לא היו מוכנים שיישאר תמורת שכר מופחת. "בועז (ביסמוט, עורך העיתון - ד.ו) אמר שזה על רקע כלכלי, ואני שאלתי אם זה יפתור את הבעיה אם זה יהיה שכר מופחת - אז הוא ענה שלא. ומזה הבנתי וגם אמרתי לו 'זה פוליטי'", אמר מרגלית.

מרגלית הוסיף כי ראש הממשלה נתניהו התחיל לרצות בפיטוריו לפני כ-3-4 שנים, כשהחל לנקוט קו ביקורתי כלפיו.

גורמים ב"ישראל היום" אמרו כי פיטוריו של מרגלית הם המשך ישיר לקו ההתייעלות של העיתון. לדברי גורם בחינמון, מרגלית נחשב לאחד מבעלי המשכורות הגבוהות ביותר במערכת, ודווקא המשבצת של "עלה התאנה", הוותק והמעמד כבכיר הפרשנים שלו, העניקו לו סף דרישות גבוה - שכובד במשך שנים.