אושר מינויה של אורנה הוזמן-בכור ליו"רית נמל אשדוד

כיהנה בעברה כמנכ"לית של משרד התשתיות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל והמשרד לשיתוף-פעולה אזורי ■ לפני כן שימשה כחברת דירקטוריון במועצת מינהל מקרקעי ישראל ובמפעל הפיס

חודשיים וחצי לאחר ההצבעה על מינויה של אורנה הוזמן-בכור ליו"רית נמל אשדוד, ולאחר שני דיונים קודמים בוועדת המינויים בשירות הציבורי, אושר אמש המינוי בוועדה שבראשה בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור. לאחר האישור חתמו על המינוי גם שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר משה כחלון.

בכור החלה את דרכה במגזר הציבורי כעוזרת של סילבן שלום וצברה ניסיון רב במגזר הציבורי. תחת שלום היא כיהנה כמנכ"לית של משרד התשתיות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל והמשרד לשיתוף-פעולה אזורי. היא בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן.

נוסף לתפקידיה כמנכ"לית כיהנה הוזמן-בכור כחברת דירקטוריון במועצת מינהל מקרקעי ישראל ובמפעל הפיס. לפני שנה ניסה יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין למנותה למנכ"לית מפעל ההימורים, אך מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד טירפד את המינוי.

בנמל אשדוד לא כיהן יו"ר מזה 3 שנים, מאז התפטרותו של היו"ר הקודם גדעון סיטרמן במארס 2014. נגד סיטרמן התנהל אז שימוע לקראת הדחה ברשות החברות, בטענה לאי-סדרים בהתנהלות הנמל. לנוכח הפער של חודשיים וחצי בין אישור מינוי הוזמן-בכור בדירקטוריון לבין האישור הרשמי שניתן אמש, היא חתמה על דוחות 2016 כדירקטורית.

בעקבות אישור המינוי מסרה הוזמן-בכור: "אני מודה לשרי התחבורה והאוצר על האמון. חברת נמל אשדוד ניצבת בפני אתגרים רגולטוריים ותחרותיים משמעותיים בשנים הקרובים. על מנת להתמודד בהצלחה באתגרים הללו נצטרך לגייס את כל המאמץ של הנהלת הנמל, העובדים וחברי הדירקטוריון".