פז: השביתה באשדוד תגרום הפסד תפעולי של 28 מ' ש' בחודש

החברה בדיווח לבורסה: עובדי בית הזיקוק באשדוד מסרבים להזרים חומרי גלם לצורך הפעלת מתקני הייצור בבית הזיקוק, והחליטו לנקוט שביתה בכל פעולות היצור ובכך למעשה להפסיק את פעילותו היצרנית של המפעל

בית הזיקוק אשדוד / צלם: רפי קוץ
בית הזיקוק אשדוד / צלם: רפי קוץ

פז נפט  דיווחה הבוקר (א') לבורסה כי בעקבות סירוב עובדי בית הזיקוק באשדוד להזרים חומרי גלם לצורך הפעלת מתקני הייצור בבית הזיקוק (עם גמר עבודות השיפוץ התקופתי במתקני הייצור, שהסתיימו זה מכבר), והודעותיהם כי החליטו לנקוט שביתה בכל פעולות הייצור ובכך למעשה להפסיק את פעילותו היצרנית של המפעל - בית הזיקוק לא יחזור בשלב זה לפעילות.

החברה מעריכה כי אי הפעלת בית הזיקוק צפויה לגרום למגזר הזיקוק הפסד תפעולי הנאמד בסך של כ-28 מיליון שקל לחודש, ללא פחת.

העיצומים הם המשך לסכסוך עבודה שהכריזו העובדים לפני 4 חודשים, על רקע משא-ומתן שנמשך עם ההנהלה מזה שנה על שיפור תנאיהם. העובדים טוענים כי ההנהלה נוקטת סחבת ומעדיפה להפסיד מיליוני שקלים מאשר לבצע תיקוני שכר לעובדים. לדברי יו"ר ועד העובדים, דרישת העובדים היא לתקן לפחות חלק מהפגיעה שספגו העובדים בהסכם שחתם הוועד הקודם עם ההנהלה, וגרם לטענתו פגיעה של 30% בממוצע בשכר.

על פי דוח הרבעון הראשון של פז ל-2017, מכירות בית הזיקוק ברבעון היו 2 מיליארד שקל, עלייה חדה לעומת 1.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל, בשל עלייה במחיר מוצרי הנפט. הרווח התפעולי המדווח של בית הזיקוק ברבעון הראשון היה 159 מיליון שקל, לעומת 100 מיליון שקל בכל 2016.