שר הכלכלה דחה את טענות הוט - והיא תיכנס לשוק הסיטונאי

אלי כהן כהן שמע את הוט, ולמרות זאת החליט להתמיד בקו של משרד התקשורת ואגף התקציבים לפתוח את תשתיות הוט לתחרות

שר הכלכלה אלי כהן / צילום: דודי ועקנין
שר הכלכלה אלי כהן / צילום: דודי ועקנין

שר הכלכלה אלי כהן דחה את בקשתה של חברת הוט לבחון מחדש את מחירי השימוש בתשתיות שלה כפי שקבע משרד התקשורת ובכך אישר את התקנות לשימוש בתשתיותיה לטובת קידום התחרות בשוק התקשורת במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי.

כהן עוסק בנושא בשל ניגוד האינטרסים שבו נמצא שר האוצר משה כחלון שמנוע מעיסוק ברוב נושאי התקשורת ולכן הטיפול בסוגיה עבר אליו. אחותו של כחלון היא בכירה בחברת הוט. 

כפי שנחשף ב"גלובס", הוט פנתה לכהן כמוצא אחרון בניסיון לשכנעו להעלות את מחירי השימוש בתשתיותיה, כפי שקבע משרד התקשורת. מהודעתו היום, ניתן להבין שכהן החליט לאמץ את עמדת אגף התקציבים ומשרד התקשורת והותיר את המחירים על כנם - מה שאומר שמדיניות השוק הסיטונאי תושת על הוט בזמן הקרוב ובכך יוכלו פרטנר וסלקום ומתחרים נוספים לעשות שימוש בתשתיות הפיסיות של הוט לטובת אספקת שירותי תקשורת ללקוחותיהם.

לדברי כהן, "רפורמת התשתיות בשירותי האינטרנט והטלוויזיה מתרחבת כך שמעבר לבזק, תחויב גם חברת הוט לתת אפשרות להשתמש בתשתיות שבבעלותה. מהלך זה יאפשר מכירת חבילות משולבות הכוללות ספק ותשתית, יסייע לכניסת מתחרים חדשים וכשכך יביא להורדת מחירים ושיפור רמת השירות".