דן מרגלית לא לבד: גם מוטי גילת פוטר מ"ישראל היום"

ניקוי אורוות? העיתונאי הוותיק, הכותב בעיתון מאז 2008, קיבל היום הודעה על פיטוריו מהעורך הטרי בועז ביסמוט ■ גילת למקורביו: "מדובר בחיסול של העיתונות החוקרת והנושכת"

מוטי גילת / מתוך יו טיוב
מוטי גילת / מתוך יו טיוב

ניקוי אורוות? העיתונאי והתחקירן מוטי גילת פוטר מהעיתון "ישראל היום". גילת כותב בעיתון מאז 2008, אז הצטרף לחינמון שבשליטת משפחת אדלסון, לאחר שעזב את "ידיעות אחרונות" בטונים צורמים.

גילת הוא העיתונאי הבכיר השני של "ישראל היום" שמפוטר ממנו תוך זמן קצר, לאחר שבשבוע שעבר פוטר ממנו דן מרגלית, שכותב בעיתון מאז הקמתו ב-2007.

כמו במקרה של מרגלית, גם לגילת נאמר כי פיטוריו נובעים ממניע כלכלי ומתוך רצון לחתוך בעלויות העיתון. כמו מרגלית, גם גילת הביע לטענתו נכונות לקצץ בשכרו, אך בעיתון סירבו.

על פיטוריו של גילת דיווח ראשונה יאיר שרקי בחדשות 2. לפי הדיווח בחדשות 2, גילת אמר למקורביו כי מדובר ב"חיסול של העיתונות החוקרת והנושכת", כחלק מהקו בו נוקט העורך בועז ביסמוט. 

השינויים הפרסונליים הדרמטיים שמתבצעים כעת ב"ישראל היום" נערכים על רקע כניסתו לאחרונה של בועז ביסמוט לתפקיד העורך הראשי. ביסמוט החליף לפני כחודש וחצי את עורך העיתון מיום הקמתו, עמוס רגב.

פיטוריו של מרגלית יצאו לפועל לאחר שהרבה לבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת רעייתו שרה בחשבון הטוויטר שלו, וגם מתח עליהם ביקורת מדודה במסגרת טורו השבועי שפתח את מוסף סוף השבוע של העיתון. עם זאת, בני הזוג נתניהו הכחישו בכי הייתה להם מעורבות בפיטוריו של מרגלית. 

בראיון ל"גלובס" שהתפרסם כשבוע לפני פיטוריו, אמר מרגלית: "אני חושב שהיו ניסיונות להדיח אותי, אני בטוח. אבל אי-שם בין משפחת אדלסון ובין עמוס רגב הוחלט לפחות נכון לעכשיו להדוף את הדרישה הזאת".

מקרהו של גילת - מבכירי העיתונאים החוקרים בישראל, חתן פרס סוקולוב, שחשף את פרשת דרעי בשנות ה-90 - הוא מעט שונה, מאחר שהוא לא הרבה למתוח ביקורת פומבית על ראש הממשלה כפי שעשה מרגלית, אך גם הוא ביקר בכמה מטוריו חלק ממהלכיו של נתניהו. 

בטורו שהתפרסם בסוף השבוע האחרון ב"ישראל היום", כתב גילת: "הטיפול בתיקי 1000 ו־2000 שבהם חשוד ראש הממשלה בפלילים, נמשך מעל ומעבר. יש תחושה של משיכת זמן ללא סיבה אמיתית. יש תחושה שמישהו מנסה להרדים ואולי לקבור את הפרשה... צריך לחזור על דברים ששמעתי מגורמים בכירים במערכת האכיפה: מדובר בתיקים פשוטים לכאורה, לא מורכבים ולא מסובכים, שהראיות בהם מוצקות לכאורה. ראיות מוקלטות ושאינן מוקלטות, עדויות, הצלבות וגרסאות הגנה שאינן מצליחות להפריך את העובדות ואת החשדות החמורים".

מ"ישראל היום" ומבועז ביסמוט לא התקבלה תגובה.