הוועדה המחוזית אישרה 145 דירות ברחוב סוקולוב רמת השרון

התוכנית, שאושרה כאמור על ידי הוועדה המחוזית, כוללת היצע רחב של דירות קטנות, כאשר כ-85% מהדירות בפרויקט יהיו בנות 75 עד 90 מ״ר

פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי
פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי

התקדמות בתוכנית לבנייה חדשה ברחוב סוקולוב ברמת השרון. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל-אביב אישרה תוכנית לבניית 145 יחידות דיור בחלקו הדרומי של רחוב סוקולוב מספר 21 עד 29 (רק הצד האי זוגי של הרחוב). מדובר בתוכנית המתייחסת למספר מגרשים שנרכשו על ידי קבוצת משקיעים לפני כשבע שנים בשנת 2010.

את התוכנית קידמה בוועדה המקומית ובוועדה המחוזית חברת ארקו גרופ (ERCO- GROUP) ואת תכנון הפרויקט, כולל היתרי בנייה, המגובשים בימים אלה לקראת הגשתם לרשות המקומית לשם הוצאת היתרי בנייה, מוביל אדריכל אורי מזור בעלים ושותף במשרד מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים.

התוכנית, שאושרה כאמור על ידי הוועדה המחוזית, כוללת היצע רחב של דירות קטנות, כאשר כ-85% מהדירות בפרויקט יהיו בנות 75 עד 90 מ״ר. מדובר בשיעור חריג של דירות קטנות שנבע בין היתר מדרישת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר.

התוכנית כולה מתייחסת לחמישה מגרשים לאורכו של הרחוב בהם מתוכננים להיבנות 4 מבני מגורים. הדרומי מביניהם, בגובה של כ-9 קומות ישלב במסגרתו גם שטחים המיועדים לשימוש ציבורי כמו גני ילדים למשל. כל אחד משלושת המבנים הנוספים, שגובהם עד כ-7 קומות, יאכלסו כ-28 דירות. במקביל, אחד המבנים הוא מבנה קיים שיזכה לתוספת קומות.

ארז כהן, מבעלי החברה, שקידם התוכנית במהלך השנים האחרונות אמר כי ״מדובר בבשורה לעיר המשוועת לדירות חדשות, במיוחד לאור גודל הדירות הייחודי. הפרויקט ממוקם בפתחו של הרחוב הראשי של העיר ולאורך תוואי הרכבת הקלה המתוכננת".

האדריכל מזור הוסיף כי: ״האתגר התכנוני כלל בין היתר תיאור וגיבוש פתרונות תכנוניים מורכבים ביחס להרכב הבעלויות, לפתרונות התנועה המורכבים במרחב, לעובדה כי במסגרת המתחם כבר קיים מבנה אחד אשר מחד עתיד לשנות את פניו במסגרת הפרויקט, ומאידך כבר כיום מאכלס במסגרתו כ-10 יחידות דיור קיימות".