האם טדי שגיא מתכנן להפוך את בראק אן.וי לחברה פרטית?

המיליארדר השלים את רכישת מניות השליטה בחברה ב-1.1 מיליארד שקל ■ מתקרב לרכישת החזקות הציבור בחברה אחרת שבשליטתו, בעלת שוק קמדן בלונדון, בכ-1.5 מיליארד שקל

טדי שגיא / צילום: יוסי כהן
טדי שגיא / צילום: יוסי כהן

המיליארדר טדי שגיא השלים את רכישת מניות השליטה בחברת הנדל"ן בראק אן וי  מידי שמעון וינטרוב, רונן פלד, דני טוקטלי וחברות שבשליטתם. בסך הכל רכש שגיא 43.9% ממניות בראק אן.וי תמורת סכום של 1.09 מיליארד שקל במזומן (בדילול מלא מדובר על נתח מצומצם יותר של 39.7% מההון).

בראק אן.וי פועלת בשוק הנדל"ן של גרמניה ועסקיה מתחלקים בין פעילות מניבה של השכרת דירות ושטחים מסחריים, ובין פעילות של ייזום הקמה ומכירה של דירות למגורים. העסקה למכירת השליטה בבראק אן.וי נחתמה בחודש שעבר ובוצעה לפי מחיר של 345 שקל למניה. מאז התחזקה המניה במקצת והיום היא נסחרה לפי מחיר של 358.5 שקל, המשקף לחברה שווי של 2.6 מיליארד שקל.

בשוק ההון יש המעריכים כי קיימת אפשרות לפיה יפעל בעתיד שגיא למחיקת מניותיה של בראק אן.וי מהמסחר בת"א בדרך של הצעת רכש או עסקת מיזוג. מהלך כזה ידרוש ממנו השקעה נוספת של לפחות 1.75 מיליארד שקל (לפי שווי שוק), וזאת מבלי להתייחס לפרמיה מסוימת שצפויים בעלי מניות המיעוט לדרוש, ושיכולה להגדיל את התשלום הנדרש בכ-200 מיליון שקל נוספים.

יש לציין כי גם במידה ששגיא יסכים להשקיע כמעט 2 מיליארד שקל נוספים לצורך מחיקת המניות מהמסחר, הרי שאג"ח שגייסה בראק אן.וי בשנים האחרונות בשווי שוק של נוכחי כ-660 מיליון שקל, ימשיכו להיסחר בה והחברה עצמה תיחשב בשל כך לחברה מדווחת. כך, שכדי להפוך את החברה לפרטית, יידרש שגיא להביא גם את סכום זה, או למצוא גורמים שיסכימו למחזר את החוב הקיים של בראק אן.וי בתנאים נוחים. כיום זוכה בראק אן.וי לדירוג חוב גבוה של AA מינוס מ-S&P מעלות, והאג"ח הארוכות שלה נסחרות בתשואה שקלית צמודת מדד של 2.1% בלבד.

שגיא כבר עם 89.5% ממרקט טק

שגיא, אשר הפך למיליארדר בזכות הצלחתה של חברת התוכנה לניהול אתרי הימורים באינטרנט, פלייטק, מחזיק היום בקבוצת חברות הכוללת פעילות בענפי הנדל"ן, ההיי-טק, פתרונות סליקה ועוד. בין היתר, שולט שגיא בחברה המחזיקה בשוק הקניות הפופולרי קמדן שבלונדון. שגיא רכש את רוב נכסי "קמדן מרקט" לפני שלוש שנים תמורת 400 מיליון ליש"ט. בהמשך, רכש חלקים נוספים ממתחמי השוק ולמעשה השתלט עליו. בהמשך הנפיק את פעילות השוק כחברה בשם מרקט טק, במטרה להציף ערך לעצמו ולאפשר לחברה לגייס הון מהציבור כדי לממן את השקעותיה.

אלא שלאחרונה החליט שגיא להחזיר את מרקט טק לבעלותו המלאה, וצעד זה הוא שגורם לחלק מהשחקנים בשוק ההון המקומי להעריך שגם במקרה של בראק אן.וי הוא עשוי לבקש לעצמו בעלות מלאה על החברה.

שגיא, שמחזיק כיום ב-71% ממניות מרקט טק, הודיע בחודש אפריל האחרון על הצעתו לרכוש את יתרת המניות שבידי הציבור לפי מחיר של 188 פני במזומן, ששיקף באותו המועד פרמיה של 30% על מחיר השוק. מחיר זה גם משקף שווי של 892.3 מיליון ליש"ט למרקט טק, מה שאומר ששגיא יידרש לשלם סכום של כ-260 מיליון ליש"ט (1.1 מיליארד שקל) עבור המניות שטרם נמצאות בידיו. למרקט טק גם אג"ח להמרה שרכישתן תעלה לשגיא עוד כ-90 מיליון ליש"ט (400 מיליון שקל).

השבוע עדכן שגיא את משקיעי מרקט טק כי עד ל-9 ביוני קיבלה הצעתו היענות ממרבית בעלי מניות המיעוט, שמגדילה את שיעור החזקתו בחברה ל-89.5%. הצעת הרכש עצמה תישאר פתוחה עד לתאריך 1 באוגוסט, ועז אז יוכלו גם שאר בעלי מניות המיעוט להסכים למכירת המניות לשגיא.