בכירי הלמן-אלדובי על הפודיום: פתחו את יום המסחר בת"א

וגם: מי הגיע לחגיגה של מיקרוסופט ונצ'רס, וכיצד מזקקים בננו דיימנשן את חגיגת 3 השנים למסחר בבורסה?

רמי דרור, אמנון נויבך ואורי אלדובי / צילום: גיא אסאייג)
רמי דרור, אמנון נויבך ואורי אלדובי / צילום: גיא אסאייג)

הלמן-אלדובי חוגג על הפודיום

בית ההשקעות פתח ביום חמישי את המסחר בתל-אביב

ביום חמישי הגיעו לבניין הבורסה בתל-אביב בכירי בית ההשקעות הלמן-אלדובי. המאורע, כמובן: פתיחת יום המסחר. רמי דרור, מנכ"ל בית ההשקעות, הכריז בחגיגיות על הפודיום כי "הפיכת הלמן-אלדובי לחברה ציבורית מציבה אותו בעמדת זינוק מצוינת להרחבת פעילותו ולכניסה לתחומים חדשים; מבחינתנו המעבר לחברה ציבורית הוא מהלך מתבקש. אנו מאמינים שמי שאמונים על כספי ציבור צריכים להיות ציבוריים, שקופים ומפוקחים".

אמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה, אמר: "אנו שמחים שהחברה ציבורית, ולמעלה מ-30% מוחזקים בידי הציבור. החברה עוסקת בניהול קופות גמל, קרנות פנסיה חדשות וותיקות, ניהול תיקים, בשווי כולל של כ-45 מיליארד שקל, ומניות החברה יצורפו למדדי תל-אביב פיננסים ותל-אביב ביטוח פלוס בתחילת אוגוסט 2017".

הלמן-אלדובי יחל להיסחר לפי שווי של 137 מיליון שקל.

רמי דרור, אמנון נויבך ואורי אלדובי / צילום: גיא אסאייג)
 רמי דרור, אמנון נויבך ואורי אלדובי / צילום: גיא אסאייג)

להיות יזמית זה סרט

כיצד ועם מי חגגה קהילת היזמיות של מתחם WMN יום הולדת שנתיים?

בשבוע שעבר חגגה קהילת היזמיות WMN שנתיים להיווסדה, בדרך מיוחדת ובעלת ערך מוסף. מנהלות מתחם העבודה המעודד יזמיות ערכו ערב חגיגי במשרדי חברת Fiverr, בשיתוף פירמת עורכי הדין הבינלאומית Dla Piper, בו הוקרנה הקרנת בכורה לסרט הדקומנטרי "She started It", שעלילתו עוקבת אחר 5 יזמיות בסיליקון ואלי במשך שנתיים.

לאחר ההקרנה עלתה לבמה נורה פוגי, יוצרת הסרט, וענתה לשאלות הקהל. ל-WMN יש שיתוף-פעולה עם Dla Piper, שבעצמה השיקה מועדון יזמיות.

מרב אורן, מייסדת WMN ויזמית בפני עצמה, הפתיעה את הקהל בבשורה חגיגית משלה, והודיעה במקום על פתיחתם של שני מרכזים חדשים של WMN, האחד במשרדי WeWork והשני ב-TechCode בתל-אביב, זאת בנוסף לאלה שפועלים במרקספייס ברמת-החי"ל.

מי שעוד סיפקה השראה, ברקע וכנראה מבלי לדעת זאת, היא מאריסה מאייר, מנכ"לית ענקית הטכנולוגיה יאהו, שסיימה את תפקידה בחברה ויצאה לדרך חדשה עם מצנח זהב בסך 23 מיליון דולר, זמן קצר לפני החגיגות.

השתתפו, העניקו וספגו הרבה השראה: עו"ד נעמי מרילס מ-Dla Piper ישראל; ורד רביב-שוורץ, סמנכ"לית ב-Fiverr; יעל אלעד מקרן ההון סיכון Alef; עו"ד רונית אמיר-יניב, שותפה במשרד יגאל ארנון ושות'; ענבל באומר, מייסדת legal up; עו"ד מוריה תם הר-שושנים, שותפה במשרד הרצוג-פוקס-נאמן; ואחרות.

ורד רביב שוורץ, יעל אלעד, מרב אורן, נעמי מרילס, רונית אמיר-יניב / צילום: עידו בירן
 ורד רביב שוורץ, יעל אלעד, מרב אורן, נעמי מרילס, רונית אמיר-יניב / צילום: עידו בירן

עגנו בנמל

מי הגיע לחגיגה של מיקרוסופט ונצ'רס?

בשבוע שעבר ערכה מיקרוסופט ונצ'רס, זרוע ההשקעות של מיקרוסופט, בנמל תל-אביב אירוע לנציגי ונציגות תעשיית ההיי-טק המקומית, ובתוכה בכירי ובכירות קרנות הון סיכון וכמובן סטארט-אפים.

במרכז האירוע, בשיתוף תאגיד מורגן סטנלי, עמדה נוכחותו של נגראז' קאשייפ, סגן נשיא בכיר וראש זרוע ההשקעות במיקרוסופט העולמית. יש לציין כי צוות מיקרוסופט ונצ'רס העולמי הגיע הפעם לישראל בהרכב מלא, כשעבור חלקם זה היה הביקור הראשון בארץ הקודש.

השתלבו באקוסיסטם המקומי: דפנה קנטור, מנכ"לית מורגן סטנלי ישראל; מוני חסיד, מנכ"ל זרוע ההון סיכון של מיקרוסופט באירופה ובישראל; נדב צפריר, מנכ"ל חברת Team 8; אנדרי קיי, נשיא Ourcroud; שלומית הארט, סמנכ"לית בגרטנר; בני שניידר, יו"ר ראבלו סיסטמס; משה ליכטמן, שותף מנהל בקרן IGP; יהל זילכה, שותף מנהל במגמה ונצ'רס; ואחרים.

מוני חסיד, דפנה קנטור ונאגראג' קאשייפ / צילום: רועי בר
 מוני חסיד, דפנה קנטור ונאגראג' קאשייפ / צילום: רועי בר

סיפורים מהעליון

מי הגיע לערב של אגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב?

ביום חמישי ערך המועדון העסקי-אקדמי של אגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב השקה למהדורה המעודכנת של הספר "העליונים: בתוככי בית המשפט העליון", מאת העיתונאית והסופרת נעמי לויצקי.

את הערב פתח אמנון דיק, יו"ר אגודת הידידים והמועדון העסקי-אקדמי של האוניברסיטה, שגם הנחה רב-שיח, בהשתתפות השר לשעבר גדעון סער וח"כ ציפי לבני, תחת הכותרת "העליונים החדשים - האם מתרחשת מהפכה בבית המשפט העליון"?

סער אמר כי "לא סביר שמדינה שקיימת כמעט 70 שנים, לא הגדירה את תחומי סמכות הרשויות המחוקקת והשופטת".

לבני טענה כי "הממשלה והכנסת איבדו רסנים, ובית המשפט הוא זה ששומר היום על ערכי הדמוקרטיה הבסיסיים בישראל. אם אני צריכה לבחור צד, אני מעדיפה את זה של בית המשפט העליון. בית משפט שמפחד משלטון לא ייתן לאזרח סעד מול עוול שגורם לו השלטון".

לויצקי סיפרה כי היא תומכת נלהבת של בית המשפט העליון. היא העידה על עצמה ואמרה: "אני מאתגרת את עצמי ואת סביבתי, דעתנית, מפקפקת בכל דבר ולא עושה חשבון - בקיצור, 'חופרת'".

לויצקי גם העזה לנבא כי השופטת אסתר חיות תגיע לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון.

עוד נכחו: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב; סיגל אדר, מנכ"לית אגודת הידידים; גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי; אבינועם ברוג; העיתונאית נחמה דואק; התעשיין גד פרופר; תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק; ואחרים.

אבינועם ברוג, נחמה דואק ואמנון דיק / צילום: איציק בירן
 אבינועם ברוג, נחמה דואק ואמנון דיק / צילום: איציק בירן

כיצד מזקקים בננו דיימנשן את חגיגת 3 השנים למסחר בתל-אביב?

הבוקר (א') הגיעו בכירי יצרנית מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן אל בניין הבורסה לניירות ערך בתל-אביב, זאת לציון 3 שנים ליום בו החלה החברה להיסחר בה.

החברה נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 250 מיליון שקל, ופתיחת יום המסחר המסחר באה כשברקע גיוס הון של 48 מיליון שקל שהושלם בשבוע שעבר.

עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן, הזכיר על הפודיום כי "במהלך 3 השנים הגדלנו את כוח-האדם שלנו, שעומד היום על למעלה מ-100 עובדים, ואנו נסחרים מזה כשנה גם בארה"ב בנאסד"ק".

הוא הוסיף כי "גם בצד המסחרי הפעילות שלנו מתקדמת, ואנו נערכים לעבודה המשותפת עם מפיצים בארה"ב ובאירופה. לאחרונה הקמנו את Nano Dimension USA, ובקרוב נפתח את המשרד בסיליקון ואלי, בו יישבו מנהלי הפיתוח העסקי, המכירות ואנשי התמיכה לשוק האמריקאי".

עוד נודע כי דרור וסיימון פריד, יזם וסמנכ"ל השיווק והפיתוח עסקי של ננו דיימנשן, מתכוונים לחגוג את המאורע בסוף היום בדרך מיוחדת, אותה הם מיהרו ליישם "בקטנה", מיד עם שובם למשרדי החברה.

לא רבים יודעים, אבל השניים נמנים עם יזמי מזקקת הוויסקי מילק&האני, שכמשתמע משמה (חלב ודבש), היא המזקקה הראשונה בישראל.

לא שהם צריכים סיבה מיוחדת ללגום את "הבייבי" שלהם, אבל כשמדובר בחגיגה שקשורה ל"בייבי" נוסף - זה רק מתבקש.

סיימון פריד ועמית דרור / צילום: אודי זמבל
 סיימון פריד ועמית דרור / צילום: אודי זמבל