האם מכירת מניות הפניקס נעצרה עקב מידע פנים?

(עדכון) - "ייתכן כי ההנפקה נעצרה משיקולים פנימיים של החברה" ■ יעקב שחר וישראל קז היו אמורים למכור היום מניות הפניקס בכ-200 מיליון שקל

קבוצת מאיר קידמה אתמול (א') הפצה של כ-5% ממניות הפניקס בשווי של כ-200 מיליון שקל, באמצעות מכרז, במחיר של 15-15.6 שקל למניה. הבוקר (ב') נודע כי ההפצה נעצרה, וזאת מאחר ששני חברי דירקטוריון בהפניקס מטעם מאיר - יעקב שחר וישראל קז - נחשפו למידע שעלול היה להיחשב כמידע פנים.

מניית הפניקס  הגיבה לפרסומים היום בירידה של כ-3% למחיר של 15.4 שקל, המשקף לה שווי של 3.85 מיליארד שקל.

"לא מדובר בהודעה מהותית שנדונה בדירקטוריון הפניקס, ועובדה שהחברה בחרה שלא להוציא דיווח מיידי בנושא", הסביר גורם המעורה בדבר את הסיבה לביטול הפצת המניות. הוא הוסיף, עם זאת, כי "בכל זאת מדובר במידע שעלול להיחשב כמידע פנים בעייתי, מה גם שישנם שני חברי דירקטוריון שיודעו בנושא. החברה האירה את תשומת-לבה של קבוצת מאיר, שבעקבות כך ביטלה את המכירה".

"מידע פנים? לא ידוע לנו"

עם זאת, גורמי אכיפה מסרו הבוקר לאתר "גלובס" כי לא ידוע להם על חשד למידע פנים במכירת המניות של הפניקס. לדברי הגורמים, ייתכן כי ההנפקה נעצרה משיקולים פנימיים של החברה. גורם המקורב למכרז טען גם הוא כי המכרז תקין, וכי החברה משיקוליה שלה החליטה לעצור אותו זמנית בשלב זה.

הפניקס נמצאת בתקופה האחרונה תחת טלטלה, כשבעלת השליטה בחברה, קבוצת דלק, מנסה למכור את השליטה בה לקבוצת יאנגו הסינית ולאיש העסקים יונל כהן. בשלב זה השלמת המכירה תלויה באישורים רגולטוריים.

בחודש האחרון שוק ההון נמצא בשיאו של טרנד מימושים של בעלי מניות. כך למשל, בחודש החולף מימשו בעלי המניות באירונאוטיקס מניות שבבעלותם, וכך גם בעלי מניות בפרטנר, גב ים וסלע נדל"ן. בנוסף היו הצעות מכר במיטרוניקס וקרן באטרי שמכרה מניות איי.די.איי, ובקרסו אף הנפיקו מניות חדשות. 

מחברת הפניקס לא נמסרה תגובה.