קרן נוקד של ורמוס נכנסה לפוינטר; מחזיקה 8.5% מהמניות

הערכות: המניות נרכשו על-ידי נוקד מידי יהודית רקנאטי, שמימשה מוקדם יותר את מניותיה בשגריר ■ מדריך השקעה במניות

רועי ורמוס / צילום: שלומי יוסף
רועי ורמוס / צילום: שלומי יוסף

קרן הגידור נוקד של רועי ורמוס ושלומי ברכה הפכה בעלת עניין בחברת פוינטר , עם החזקה של 8.5% ממניות החברה. הקרן דיווחה על החזקתה ל-SEC, רשות ניירות ערך של ארה"ב. לפי הערכות בשוק, קרן נוקד רכשה את המניות מידי יהודית יובל רקנאטי, שהחזיקה בסוף הרבעון הראשון ב-9.8% ממניות פוינטר באמצעות גנדיר השקעות.

בשלב זה עדיין לא פורסם דיווח מעודכן על החזקתה בחברה, אך אם אכן רקנאטי מימשה חלק נכבד מהחזקתה בפוינטר, מדובר במהלך דומה לזה שביצעה בחברת שירותי הדרך שגריר, שהתפצלה בשנה שעברה מפוינטר. בחודש מארס האחרון ניצלה רקנאטי את העלייה החדה במניית שגריר, ומכרה בעסקה מחוץ לבורסה את כל החזקותיה בחברה, תמורת 6.2 מיליון שקל.

מחיר המניה של פוינטר הוכפל בשנה האחרונה, מה שככל הנראה לא מנע מנוקד לזהות בה הזדמנות גם כעת. נוקד מחזיקה במניות פוינטר בשווי נוכחי של כ-8.2 מיליון דולר. נוקד הוקמה בסוף שנת 2013 והיא מנהלת קרנות גידור, ומתמקדת בהשקעות בשוק ההון הישראלי. ורמוס, לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, הקים את נוקד יחד עם ברכה, לשעבר מנכ"ל הגמל ומנהל ההשקעות הראשי בפסגות.

פוינטר, המנוהלת על-ידי דוד מחלב, מספקת פתרונות בתחום של ניהול המשאבים הניידים (MRM), כמו שירותים מבוססי מיקום, ניהול ציי רכב ומעקב אחר נכסים. החברה נסחרת במקביל ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק ובבורסה של תל אביב, לפי שווי של 96 מיליון דולר.

בעלת השליטה בפוינטר היא חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, המחזיקה ב-28.6% ממניות החברה. בעלי מניות נוספים בפוינטר הם גופים מוסדיים ישראליים: הפניקס, מיטב דש וילין לפידות.

פוינטר חזרה להיסחר בבורסה בתל אביב לפני קצת יותר משנה, לאחר שבעבר נמחקה ממסחר בה, וזאת כחלק ממהלך שבו חילקה את מניות שגריר כדיבידנד בעין לבעלי מניותיה. בהמשך נרשמה גם שגריר למסחר בבורסה המקומית.

ברבעון הראשון של השנה רשמה פוינטר הכנסות של 19 מיליון דולר, צמיחה של 28.4% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי הסתכם ב-1.6 מיליון דולר, עלייה של 10.9% מהרבעון המקביל, ובנטרול סעיפים חשבונאיים שונים הגיע הרווח הנקי Non-GAAP ל-2.3 מיליון דולר, ירידה של 1.4% ביחס לרבעון המקביל.