המדענית ד"ר קירה רדינסקי מונתה לחברת מליאת רשות ני"ע

המינוי נעשה על ידי שר האוצר משה כחלון ■ רדינסקי התפרסמה לאחר שפיתחה את מערכת Big Data, תוכנת ניבוי ייחודית ופורצת דרך, החוזה מגמות עתידיות על סמך תבניות והשתלשלות של אירועים היסטוריים

קירה רדינסקי / צילום ענבל מרמרי
קירה רדינסקי / צילום ענבל מרמרי

ד"ר קירה רדינסקי, מדענית וחלוצת המידע הניבויי, מונתה לחברת מליאת רשות ניירות ערך (מעין דירקטוריון). המינוי נעשה על ידי שר האוצר משה כחלון.

רדינסקי, יזמית ומייסדת סיילס פרדיקט התפרסמה לאחר שפיתחה את מערכת Big Data, תוכנת ניבוי ייחודית ופורצת דרך, החוזה מגמות עתידיות על סמך תבניות והשתלשלות של אירועים היסטוריים.

ב-2016 מכרה את החברה שייסדה לענקית המסחר האלקטרוני ebay תמורת כ-40 מיליון דולר ומונתה למדענית הראשית של ebay ישראל, תפקיד שהעמיד אותה בשורה אחת עם גדולי המפתחים של החברה הגלובלית.

רדינסקי, אשת מחשבים מחוננת בת 31 בלבד, שפיצחה את קוד החיזוי, נבחרה אשתקד כאשת השנה של "ליידי גלובס" במסגרת פרויקט "50 המשפיעות" לשנת 2016.

מינויה של רדינסקי מתכתב עם הקו שמתווה רשות ניירות ערך בשנים האחרונות של מעבר לשימוש בטכנולוגיה מתקדמת על מנת לפקח על השוק, בין היתר במסגרת יחידת בקרת המסחר של רשות ניירות-ערך האמונה על אפיון והפעלת מערכת ה-BI - Business Intelligence של הרשות - מכונת הניטור שבמסגרתה צצו החשדות בכל תיקי הרצת המניות והתרמיות בניירות-הערך הגדולים של השנים האחרונות.

 

בין היתר מדובר בפרשת דחיפת האג"ח של מליסרון, באמצעות רכישות מתוזמנות של חברת עופר-השקעות, המאמץ להריץ את מניית "מנופים פיננסיים", כדי לדחוף אותה לתוך מדד ת"א-100, האישום נגד נוחי דנקנר, ועוד.

בדצמבר אשתקד במסגרת ועידת "גלובס" פרסה רדינסקי את "האני מאמין" שלה בנוגע לרפואת העתיד, ואמרה: "השילוב בין אנשי המחשב לאנשי הרפואה הוא העתיד של תחום ה-Big Data וישראל יכולה להוביל בעניין הזה.

רדינסקי, הדגימה כיצד ניתן להשתמש במערכת שפיתחה לטובת הרפואה. כך, למשל, אמרה, "ניתן לבדוק השפעות לוואי של תרופות על מיליוני אנשים, במקום על עשרות או מאות בלבד. ניתן אף לצפות התפרצות מחלות באמצעות ניטור חיפושים ברשת. באמצעות אנליזה ניתן להוציא ממיליוני ציוצים של אנשים, ממיליארדי חיפושים, גרף סיבתיות - מה גורם למה. ישנם דברים רבים שניתן לעשות על גבי הגרף הזה. לדוגמה, לאתר התפרצות אבולה. המערכת יכולה לזהות שקפיצה בחיפושי אינטרנט על זהב ויהלומים גורמת לכריתת יערות לטובת תעשיית הכרייה. כריתת יערות גורמת לנדידת עטלפים, שבתורם משמשים נשאים של מחלת האבולה. התפרצות האבולה בזאיר, לדוגמה, נבעה מילד בן 3 שאכל עטלף לא מבושל. כך זיהתה המערכת את הסיבות להתפרצות האבולה בזאיר".